Een beetje DIY kerstmagie

Ik ben zelf een creatieve duizendpoot.
Het feit dat ik nu mijn handen niet goed kan gebruiken, vind ik dan ook vreselijk.
Ik probeer toch een uurtje creatief bezig te zijn per dag.
Het geeft me hoop, maakt me vrolijk en ik kan even mijn gedachten verzetten.
Ik heb ook een mooie collectie creatieve boeken in huis.
Ze geven me inspiratie, leren me nieuwe technieken en laten me de wereld van een andere kant bekijken.

Het nieuwe boek van Elfi De Bruyn: DIY Magic valt helemaal onder deze categorie.
Het is een vrolijk boek vol leuke tips en DIY's waar zelfs een knutselkluns zin van krijgt om aan de slag te gaan.
Je kan ze ook makkelijk met je kind samen maken wat nog voor extra knutselplezier zorgt.
Speciaal in de sfeer van de kerstdagen mag ik jullie wat van Elfi's knutselmagie schenken.
Ze geeft haar meest magische tips en persoonlijke favorieten weg om zelf aan de slag te gaan.
Leuk om je cadeautjes te versieren of zelf een pakje te maken!
Have fun!
En dankjewel Elfi De Bruyn dat ik dit met mijn lezers mag delen!

  1. Maak je eigen inpakpapier door aan de slag te gaan met gerecycleerd papier en restjes verf, huishoudfolie, ballonnen of sponsjes. Je kan het zo gek niet bedenken of jij maakt het!


2. Niet alleen een origineel cadeau maar ook leuk als slingers of inpak- tip: dip dye toiletpapier. Go wild! 

3. Ga op zoek naar basics: zoals deze gewone bloempot (IKEA) of witte katoenen lakens en geef ze een persoonlijke touch door er verf aan toe te voegen. Gegarandeerd scoor je ieder jaar opnieuw! In het boek vind je meer dan 40 magische trucjes om mee aan de slag te gaan.

4. Leftover lintjes, papier, glitter… gooi niets weg. Zelfs de papiertjes van je favoriete snoepjes kan je hergebruiken op pakjes of in dit geval: om er je nagels mee te versieren.Wie had dat gedacht!

Met diy washi tape maak je jouw pakjes nog leuker dan ze al zijn!


5. The Sky Is Not The Limit: diy oorbellen, Ferrero kerstboompjes, een eigen nagellak collectie maken voor je bestie,… geef betekenis aan je geschenkjes door ze persoonlijk te pimpen. En onthou: the more bling, the better! 

Reacties