Een creatieve woensdagnamiddag



Ik was net klaar met het inladen van de vaatwasmachine.
En toen stonden ze plots naast mij.
"Mama, ga jij nu eindelijk nog eens iets met ons doen?"
Het is woensdagnamiddag en mijn twee kleine mannen hebben ons hele huis al bezaaid met playmobil.
Ik ben ondertussen bezig geweest met het huishouden.
Misschien is het tijd voor een pauze voor mij en voor wat tijd met mijn kereltjes.




We starten met de 'Washimals' van Crayola.
Een pakket huisdiertjes die de kinderen zelf kunnen inkleuren en in het bijbehorende bad opnieuw kunnen schoonmaken.
Zo kunnen ze de diertjes telkens opnieuw hergebruiken.
Mijn kinderen zijn kleuren en schilderen vaak snel beu (in tegenstelling tot hun mama).
Maar dit slaat direct aan.
Ze kleuren de diertjes met veel enthousiasme om ze nadien met veel zorg in bad te stoppen en te wassen.
Het is na anderhalf uur nog steeds stil en rustig.
Ik moet mezelf even in de arm knijpen om te zien of dit wel echt gebeurd.
Ze zijn zo ijverig dat één van de stiftjes reeds is leeg gekleurd.
Na stevig schrobben door mama blijft er op het einde een lichte roze waas bij sommige diertjes achter.
Maar dat kan de pret niet bederven.
Het grootste deel van de woensdagnamiddag vloog voorbij.
 

Om de dag af te sluiten gingen we ook nog aan de slag met waskrijtjes.
Met de 'Crayola Crayon Pen' kan je stukjes wasco smelten om zo tekeningen, kartonnen doosjes, hout,... te gaan versieren.
Hier gaan Jonah en ik mee aan de slag.
In het begin kan hij wat hulp gebruiken met hoe je de pen precies moet hanteren.
Je stopt de pen in het stopcontact en stopt er kleine stukjes wasco in.
Wanneer het stukje wasco gesmolten is, kan je aan de slag.
Jonah kliedert nog veel en de kabel die aan de pen hangt, zit vaak in de weg.
Zijn tekeningen drogen snel en de pen wordt niet warm.
Jonah zelf beleeft veel plezier aan de pen.
We gebruiken de pen ook om onze kleine restjes wasco op te gebruiken.
Zo kunnen we toch nog iets leuks maken met die kleine overschotjes waar de kinderen nog moeilijk mee kunnen kleuren.

En voor we het wisten was onze woensdagnamiddag voorbij gevlogen.
Mama had even veel plezier als onze twee kleine kereltjes.
Dit was zo'n momentje waar je met veel dankbaarheid op terug kijkt.
Blij dat ik dat huishouden even heb gelaten voor wat het was.






Met dank aan Crayola om ons de kans te geven om hun nieuwste producten te reviewen.
Je kan de Crayon Pen en Washimals vinden in de meeste speelgoedwinkels of op bol.com






Reacties