Ondertussen ten huize drie kerels



De voorbije vakantiemaanden waren best druk.
Er stonden veel uitstapjes op de planning en ik was tien dagen weg voor het werk.
Je hoort het al, we hebben niet stil gezeten.
We hadden dus een goedgevulde staycation.
Met wat we dan allemaal bezig waren?
Awel...

Lezen: mijn vakantie begint pas echt wanneer ik de Flow vakantiebox in mijn handen heb. Na enkele pagina's lezen voel ik me helemaal in de vakantiestemming. Ik haalde de voorbije weken mijn 'boekjesschade' in en las alle oude Libelle nummers en 'Goed gevoel'. Van die laatste had ik nog exemplaren tot in mei liggen dus het was al even geleden.  Ik lees op dit moment ook nog steeds in het boek 'het geheim van mijn man' van Liane Moriarty. Nadien staat 'Bovenhuids' van Dimitri Verbelen op de agenda.

Kijken: we ontdekken nog steeds volop Netflix. Zo staan 'Pocahontas', 'Hotel Transylvania' en 'Peter en de draak' al even bovenaan onze favorietenlijst voor het hele gezin. Verder kijken we naar het laatste seizoen van 'Lie to me' en begrijpen we stilaan waarom dit het laatste seizoen was. Ook het nieuwe seizoen van 'Modern Family' staat nog op het programma. En binnenkort komt op Disney Channel het eerste seizoen van de serie 'Big Hero 6' en daar kijken zowel de kinderen als wij best naar uit.


Haken: mijn haakwerkjes hebben even stil gelegen. Maar nu ben ik opnieuw volop aan het haken geslaan. Op dit moment haak ik een kussenhoesje om nadien mijn Veritas CAL deken af te werken. Ik ben gewoon nog even de moed aan het verzamelen om alle 180 draadjes in te stoppen. Ik heb een hekel aan dit werkje en bij deze versie zijn het echt veel draadjes....heel veel draadjes!




Koken: we zijn volop aan het bakken nu we eindelijk opnieuw een oven hebben. Taarten, koekjes, cakejes, quiche, crumble,... ik heb me de voorbije maand uitgeleefd en geniet van mijn nieuwe keuken. Ook mijn kleine kerels helpen graag bakken en voorproeven. Geweldig om dit opnieuw te kunnen doen en ik merk ook hoe hard ik dit het voorbije jaar heb gemist.


Kleine kerels: Jonah en Eli genieten momenteel nog volop van de vakantie. En veel vervelen is daar voorlopig nog niet bij geweest. Jonah ging op kamp met zijn pépé en nichtjes. We brachten een bezoekje aan Piari Daiza met de familie. Jonah was erg onder de indruk van de dinosaurussen die hij daar zag. Hij wou er zelfs spontaan mee op de foto! We beleefden waterpret thuis, keken naar de paardenommegang in het dorp en bakten samen koekjes. Er stonden verjaardagsfeestjes, babybezoekjes,... op de planning. En we maakten natuurlijk ook tijd voor elkaar. We speelden ook gezelschapspelletjes en ontdekten het spel 'drollenkop'. Echt een leuk spel waar, mits wat aanpassingen, Eli ook al heel veel plezier aan heeft beleefd. En voor het eerst is er ook geen drama om wie er verliest. Ze vinden verliezen zelfs leuk. Daarnaast bereiden we Eli ook voor op zijn eerste schooldag maar daarover binnenkort meer.


De voorbije maand was dus goedgevuld en we hebben genoten van dat anderhalve weekje vakantie samen thuis.
Hoe was jullie vakantie?


Reacties