Het piratenfeestje (met speeltip)



Jonah werd onlangs vijf jaar.
En daar hoorde natuurlijk een feestje bij.
Voor het eerst had Jonah een duidelijk plan met wat hij wilde.
Een piratenfeestje!
Ik kwam zaterdagavond/nacht terug na 10 dagen weg met het werk.
En zondag stond het eerste piratenfeest al op het programma.
Om 'AAAARGH' te roepen met gemengde gevoelens.
Ik was zo blij om iedereen terug te zien maar God, wat had ik toch zo graag geslapen.
Maar we organiseerden dus met veel liefde een piratenfeestje voor onze grote kerel.

We zochten voor de gepaste versiering en kleine schatkistjes vol snoep.
Die vonden we bij Fun.
Hij zag er natuurlijk zelf ook uit als een piraat en de bakker van twee straten verder toverde een waar piratentaartwonder tevoorschijn.
Daarnaast liet de vader des huizes zijn oude KSA-kriebels tevoorschijn komen en werkte een heus piratenspel uit voor de vriendjes van Jonah.
Eentje waar mama last minute nog de kaartjes voor tekende.
De jongens kregen de opdracht om vier stukjes van een schatkaart te vinden in de tuin.
Ieder stukje van de schatkaart toonde de weg naar een volgend stukje.
En op het einde was er natuurlijk een 'echte' schat.


 Bij ieder stukje schatkaart hoorde natuurlijk ook een bijpassend spelletje.
En omdat ik wat meer met mijn tekenwerk wil gaan doen, deel ik één van de spelletjes hier.
Wat moet je doen?
Download de kaartjes hieronder en druk ze af op iets dikker papier.
Knip ze uit en verstop ze in de tuin of binnen.
Laat de kinderen nu in een bepaalde volgorde alle plaatjes zoeken.
Dus eerst bijvoorbeeld het ooglapje, nadien de schatkist,....
Zo zoeken ze allemaal naar één tekening en zorg je voor een groepsgevoel.
We merkten dat de spelletjes best kort en krachtig zijn.
Zo blijft het spel voor alle kinderen leuk.






Reacties