De eerste schooldag van Eli: de voorbereidingen


De eerste schooldag komt stilaan dichterbij.
Eli praat er vaak over en vraagt wanneer het eindelijk zover is.
Hoe meer hij er naar vraagt hoe meer ik een krop in mijn keel krijg.
Omdat alles zo snel is gegaan.
Ik kan me het eerste moment met hem zo voor de geest halen.
Die eerste knuffel, de eerste woordjes, de eerste stapjes,...
En nu binnenkort dus al die eerste schooldag.
Op 3 september ga ik voor het eerst in vijf jaar voor het eerst alleen naar huis.
Ik ben de laatste vijf jaar op mijn 'vrije' dagen de drukte gewoon van 1 of 2 kinderen, het huishouden, werk tussendoor,...
Ik ga wat tijd nodig hebben om te wennen en los te laten.

Maar we kijken er natuurlijk ook naar uit.
We zijn dan ook volop gestart met de voorbereidingen voor die eerste schooldag.
We betrekken Eli bij het uitkiezen van een boekentasje, brooddoos, koekendoosjes en drinkfles.
We leerden van Jonah al waar we op moeten letten.
Die kleine boekentasjes zijn heel leuk maar let er bijvoorbeeld op dat alles er netjes in past.
En dat niet alleen jij maar ook je kind alles vlot in en uit de boekentas kan halen.
We kozen al twee keer voor een boekentasje met naam op.
Zo herkennen onze kleine kerels makkelijk hun eigen rugzakje.

Dan de zoektocht naar een brooddoos.
Groot genoeg voor boterhammetjes en wat extra groenten.
Stevig zodat we niet na een maand al op zoek moeten naar een nieuw exemplaar.
En makkelijk te openen voor kleine kinderhandjes maar toch niet zo makkelijk dat alle boterhammen in de rugzak terecht komen.
Een lijstje criteria maar we weten uit ondervinding dat dit nodig is.
Jonah startte zijn eerste schooljaar met drie brooddozen en maar eentje overleefde het 
We kozen dit jaar voor een brooddoos met naam er op.
Een stevig, kleurrijk exemplaar van Bulbby.
We zijn fan van hun schoolspullen want ook onze kleine kerels hun rugzakjes bestelden we daar.
Jonah zijn exemplaar ziet er na 2,5 jaar nog steeds top uit.

Koeken- en fruitdoosjes hebben wij in alle maten en vormen.
Vooral de bananendoos is onmisbaar.
Daarnaast heb ik twee reeksjes met in elkaar stapelbare doosjes om koekjes, blauwe besjes, stukjes appel,... in mee te geven.
Zo sleuren ze niet nodeloos te grote doosjes mee en heb ik toch nog plaats in mijn keukenkasten.
Koekjes gaan ook steeds zonder verpakking mee naar school.

Ik sluit af met het moeilijkste punt van allemaal: de drinkfles.
Tijdens Jonah zijn hele schoolcarrière hebben we nog geen enkele 'perfecte' drinkfles gevonden.
Een lekvrij exemplaar dat je makkelijk kan uitwassen en die onze kleine mannen zelf vlot kunnen openen: zo'n exemplaar zoeken we.
Voorlopig zijn we van de drinkflessen van Tupperware het meest tevreden.
De nieuwe exemplaren zijn makkelijk uit te wassen maar ons oudste exemplaar in de vorm van een dino heeft hoekjes en kantjes waar ik niet makkelijk bij kan.
We hoorden ook al heel wat lovends over de drinkflessen van Kid Kanteen.
Iets wat we binnenkort eens zullen testen.
Heb jij al de ideale drinkfles gevonden?








Reacties