Waarom uitkijken naar iets soms zo leuk is


Ik wandel er bijna iedere dag voorbij.
Elke werkdag hou ik even halt en kijk ernaar.
Ik denk bij mezelf "Nu nog niet..." en wandel telkens weer verder.
ik had hem al kunnen kopen halfweg mei maar ik deed het niet.
En zo staat die ene prachtige, bloemetjesrok van Esprit nu bovenaan mijn verlanglijstje.

Ik wacht rustig en geduldig op de solden.
Om hem dan te kopen.
Als hij er niet meer hangt dan is het zo.
Hangt hij er wel dan ga ik even op wolkjes lopen wanneer ik hem eindelijk heb.

Ik koop niet meer zoveel als vroeger.
Ik kan er echt naar uitkijken om maar enkele stuks te kopen.
Daar waar ik vroeger met zakken vol thuis kwam.
Ik weet niet of jullie het herkennen maar...
Het uitkijken naar iets is soms ook gewoon veel te fijn.
Ik waardeer het dan nog meer wanneer ik het eindelijk in mijn bezit heb.
Ik ga ook bewuster om met wat ik koop en denk meer na over wat ik nodig heb.

Ik maak soms een lijstje met dingen die ik graag zou willen.
Zo stel ik mijn koopgedrag uit.
Ik laat het lijstje dan even hangen en merk dat er na verloop van tijd zaken wegvallen.
Dingen die ik dus eigenlijk niet meer nodig heb.
Zo beperk ik mijn aankopen een beetje en sta ik wat bewuster stil bij mijn aankopen.

Wat staat er bij mij nu nog op het lijstje?
Die ene mooie tas van Essentiel waar ik nog voor aan het sparen ben.
En een reeks productjes van Lamazuna om de dingen van bewuster aan te pakken.
Enkel wanneer het op de kinderen aankomt gaat dat wat moeilijker.

De bloemetjesrok van Esprit die ga ik me bij de start van de zomervakantie wel in huis halen.
Want die staat na een maand nog steeds op het lijstje.
Hebben jullie ook zo'n lijstje?
Of iets waar je naar uitkijkt of voor spaart?





Reacties