Ondertussen ten huize drie kerels


Je hebt het misschien al gemerkt.
Ik heb het posten op deze blog los gelaten.
Niet meer op vaste tijdstippen maar gewoon wanneer ik er zin in heb.
Ik heb hetzelfde gedaan met instagram.
Ik wou meer tijd voor andere dingen.
Het doet me ook niet meer zoveel als ik daardoor lezers of volgers of samenwerkingen verlies.
De oprechte, die waar het om te doen is, die blijven.
Waar ik dan wel mee ben bezig geweest:

Schrijven: wist je dat ik de afgelopen maanden enkele leuke artikels schreef voor BLGR? Een online magazine van Fobe. Ze weet mijn artikels altijd in de leukste lay-outs te gieten. Iets waar ik soms wat jaloers op ben en wat ik ook wel graag zou leren.  Je kan een artikel vinden in de editie van maart en juni. Ga dus zeker eens een kijkje nemen!

Kijken: we zijn gezwicht en hebben ons netflix aangeschaft. Zowel de kinderen als wij zijn daar blij mee want we genieten echt wel eens van een avondje televisie. Ik haal de voorbije seizoenen in van 'Jane The Virgin' (guilty pleasure: check!) en 'Grace and Frankie'. Aanraders van doorwinterde Netflixfanaten zijn welkom. Daarnaast gingen mijn man en ik onlangs naar de avant-premiere van de film 'Tully'. Een aangrijpende film met Charlize Theron over een mama die naar de geboorte van haar derde kindje het bos door de bomen niet meer ziet en een postnatale depressie krijgt. Ze huren de hulp in van een nachtnanny die verdacht veel blijkt te lijken op de moeder des huizes. Een mooie film die heel goed weergeeft hoe beklemmend het moederschap kan zijn maar tegelijk ook gouden randjes heeft. Zelfs mijn man gaf nadien toe dat het de moeite wel was.



Haken: ik kocht op een rommelmarkt tien oude nummers van het haakmagazine 'Simply Haken' en sindsdien is mijn haakplanning ontploft. Zoveel leuks dat ik nog wil haken. Deze maand haakte ik een overtrek over een oud krukje van mijn grootmoeder. Het kreeg een mooi plaatsje in onze nieuwe keuken. Nu ben ik nog volop bezig met het haken van de laatste lapjes voor de Veritas Crochet Challenge. Het is mijn eerste Crochet Along en alhoewel ik het leuk vond, kijk ik er toch naar uit om het project 'af' te hebben. Je haakt best lang naar iets toe zonder een echt volledig resultaat.




Koken: Onze keuken is bijna af! Halleluia!! Voor het eerst in lang krijg ik opnieuw goesting om te koken. We kunnen opnieuw afwassen, koken, bewegen in een zonnige ruimte,... Die eerste keer samen ontbijten met zicht op de tuin was fantastisch. Er zal dus vanaf nu af en toe opnieuw een receptje verschijnen op de blog want ik heb er terug zin in. Ondertussen ben ik ook druk aan het experimenten met het maken van ijsthee. Recepten of lekkere theemengelingen zijn welkom!



Kleine kerels: Jonah en Eli genieten ondertussen met volle teugen van hun vakantie. Jonah ging een weekje tennissen en vond het geweldig. Eli is dan weer wat ziekjes maar genoot vooral van het zwembadje en tekenen met krijt. En ijsjes niet vergeten. Al van bij het opstaan vraagt Eli vaak al naar een ijsje. We gaan dus binnenkort ook eens samen fruitijsjes maken. En genieten van de vakantie.


En hoe gaat het met jullie?


Reacties

  1. Heel herkenbaar! Gewoon doen wat goed voelt.
    Mijn absolute favoriet op Netflix is Modern Family. Ook de afleveringen van Friends heb ik voor de 100e keer gekeken. Verder hou ik van kostuumdrama's als Call the midwife, When calls the heart, mr Selfridge, The Paradise. Ook leuk vond ik Friends from college leuk en Doctor Foster.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie