Het vreselijke karwei genaamd strijken


De titel zegt het eigenlijk allemaal al.
Ik kan niet strijken.
Ik deed pogingen tot strijken maar vaak zonder succes.
Mijn mama streek ooit een broek die ze vond op onze tafel opnieuw.
Ze dacht dat hij ongestreken was terwijl ik dat wel al had gedaan.
Een mooi voorbeeld om te illustreren dat ik dus echt, totaal niet kan strijken.

Wist je trouwens dat 38 % van de Belgen toegeeft dat ze nooit strijken.
Het percentage ligt bij jongeren nog hoger.
Jongeren geven met 25% aan niet enkel minder vaak dan wekelijks te strijken, met 48% maken zij ook een groot deel uit van de groep die aangeeft nooit te strijken.  
Ik ben een deeltje van die percentages die niet strijkt.
Ik besef dat ik met mijn gat in de boter ben gevallen want mijn mama helpt me een handje bij de strijk.
Zonder haar gingen we wellicht lichtjes gekreukt door het leven.

Ik spaar dan ook soms strijk waardoor we soms in paniek moeten ontdekken dat een jurkje of hemd niet echt presentabel is om mee op stap te gaan.
Ik ben dan ook heel blij dat ik de Calor Access Steam handstomer mocht testen.
Het is een stomer bedoeld voor diegenen die ‘last minute’ in actie schieten en meestal enkel die kledingstukken aanpakken die ze diezelfde of de volgende dag nodig hebben.
Ik val daar dus volledig onder en ben het ideale proefkonijn.



Het toestel ziet er wat futuristisch uit.
Wanneer ik alle onderdelen uit de doos haal, voel ik een lichte paniek.
'Ik ga minstens een uur nodig hebben om de handleiding te lezen' denk ik even.
Niets is minder waar.
Na twee minuten kan ik al aan de slag.
Het toestel is echt gebruiksvriendelijk.
Ik moet enkel het reservoir opvullen met water, inklikken en aanzetten.
Na 45 seconden kan ik al beginnen met stomen.

Ik hang mijn jurkje op een kapstok en begin.
Ik hou in het begin de stomer te dicht bij mijn jurk.
Ik moet de stomer op enkele centimeters afstand houden en de kreuken verdwijnen inderdaad.
Enkel bij de omgevouwen rand heeft het toestel het eventjes moeilijk.
Na iets minder dan anderhalve minuut ben ik helemaal klaar.
Ik vind deze handstomer ideaal om tussendoor kledingstukken kreukvrij te maken.
Je moet geen strijkplank bovenhalen en het toestel is echt gebruiksvriendelijk.
ik bewaar het toestel bij onze kleding in de handige reiszak.
Daar haal ik hem regelmatig boven om een hemd te stomen, een jurkje met lichte kreuken en t-shirt van de kinderen.
Ik ben echt blij dat ik deze kon testen.
Voor het grote strijkwerk gebruik je best nog een strijkijzer of stoomgenerator.  

En omdat een echte review niet kan zonder een voor en na foto. 
Ik zie toch een duidelijk verschil.
Hebben jullie ook zo'n stomer in huis?
Of zou je het in huis halen?















Reacties

  1. Kun je er ook broeken mee stomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb jeansbroeken met lycra in verwerkt en daarbij lukt het voor gewone kreukjes. Vouwen waren iets moeilijker.

      Verwijderen

Een reactie posten

Reactie