Waar ik geen genoeg van krijg


Er zijn zo van die zaken, dingen, momenten waar ik geen genoeg van krijg.
Iets waar ik elke dag van kan genieten en waar ik energie van krijg.
Saar van de blog Galabria tagde en daagde me uit om enkele zaken op te schrijven waar ik nooit genoeg van krijg.
Hier gaan we dan.

Haken
Ik probeer iedere dag te haken. Het geeft me energie. Zelfs toen ik door mijn rug amper uit de voeten kon, bleef ik haken. Het gaf me het gevoel dat ik toch iets deed en kon maken met mijn handen. Het is een 'talent' waar ik best fier op ben en me verbonden laat voelen met mijn grootmoeder. Ik vind het ook leuk om telkens nieuwe patronen te ontdekken en mezelf uit te dagen.

Knuffelen
Ik ben een echt knuffeldier. Dat kunnen mijn kinderen en man vast alleen bevestigen. Niet dat ik op straat ga gratis knuffels uitdelen. Dat ligt net iets te ver uit mijn comfortzone. Ik knuffel graag de mensen die ik nauw aan het hart draag en die ik vertrouw. Eens in mijn 'circle of trust' krijg je knuffels bij de vleet.

Chocolade
Ik ben geen chocoholic maar ik kan enorm genieten van chocolade. Na een drukke werkdag of een chaotische dag met de kinderen op mijn gemak een stukje chocolade eten...daar maak je deze mama gelukkig mee. Of een stukje drop of een cuberdon of... ik ben een echte zoetekauw.


Lezen
"Nu is er echt geen plaats meer in onze boekenkast!", heb ik al vaak gezegd. Om dan toch opnieuw een mooi boek te ontdekken en mee naar huis te brengen. Ik ga graag helemaal op in een boek met boeiende personages. Ik heb niet echt een specifiek genre alhoewel ik moet toegeven dat er niet veel detectiveverhalen in mijn boekenkast staan. Lezen op de trein is mijn stiltemomentje na de ochtendrush. Ik kan daar echt naar uitkijken.


Schrijven
Ik schrijf graag. Bloggen is voor mij echt een uitlaatklep. Ik zal nooit de beste schrijfster worden of een boek neerpennen. Maar het maakt me wel gelukkig. Het is mijn manier om zaken op een rijtje te zetten, herinneringen vast te leggen,... De blog triggert me ook vaak om nieuwe dingen te proberen, ontdekken,... Schrijven helpt me ook om stil te staan en dankbaar te zijn voor wat ik heb.


TV-programma's bediscussiëren met mijn man 
 Samen met mijn man kijk ik naar series, films,.... om dan nadien sommige series te relativeren of in discussie te gaan over wat we net zagen. Ook het eurosongfestival becommentariëren vinden we geweldig. Programma's die je een geweten schoppen om dan even te ventileren bij je partner. Of een griezelfilm kijken om me dan te verstoppen achter een kussen en te vragen aan mijn man of de vreselijke scéne al voorbij is. Die gewone dingen maken ons sterker als koppel.

Heb jij ook zo van die zaken waar je geen genoeg van krijgt?
Ik tag, zoals het bij een tag hoort, graag:
Katrien van Perfectimperfect
Sofie van Natuurlijk Sofie
Eline van House of diapers
Ik kijk er al naar uit om hun blogposts te lezen.



Reacties

  1. Haha merci voor de tag! Ik denk er eens over na ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die laatste vind ik wel heel grappig. Discussiëren over wat je gezien hebt op televisie :) Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie