Nog een mijlpaal voor Eli


Vorige week brachten we voor de laatste keer een bezoekje aan Kind & Gezin.
Eli werd voor het laatste gemeten, gewogen en volledig goedgekeurd.
Die avond knuffelde ik vol fierheid mijn 97 centimeter grote peuter.
"Netjes op de grote jongens curve." hoorden we de voorbije keren op het consultatiebureau.
Hij groeide de voorbije maanden ongelofelijk snel.

Op een maand tijd sprong hij een kledingmaat en schoenmaat vooruit.
Hij leerde op het potje gaan zonder al te veel problemen.
Hij pikt snel nieuwe woordjes op en blijft me iedere dag verbazen.
Ik zie elke dag hoe mijn peuter steeds minder een peuter is.
Eli is een kleuter aan het worden.
Met bijbehorende "nee"-fase natuurlijke en de "Ik wil het zelf doen"-periode.

Bij het laatste bezoekje aan Kind & Gezin kregen we ook een aftelkalender mee voor de eerste schooldag.
In september is het al zover en gaat Eli voor het eerst naar school.
Ik ben blij dat ik de kalender nog heel even kan wegleggen.
Eli is helemaal klaar voor zijn eerste schooldag.
Ik nog niet helemaal.
Het lijkt alsof de laatste 'mijlpalen' van mijn kleinste kerel zijn voorbij gevlogen.
Hij pikt alles snel op van zijn grote broer.
En hij lijkt dan nog eens veel ouder dan hij is.
Wat zo zijn voor- en nadelen heeft.

De meeste babyspullen zijn inmiddels opgeborgen.
De luiertafel is uit ons interieur verdwenen.
Ook het Kind & Gezin boekje mag ik nu opbergen.
De boekentas is bovengehaald en binnenkort verhuist onze kleine man naar zijn 'grote jongens'-bed.
En ik haal alvast mijn dozen zakdoekjes boven tegen 1 september.
Klaar voor de volgende mijlpalen
Zo'n gezin staat toch nooit stil.

Naar welke mijlpaal kijken jullie nu uit?







Reacties