Op reis met de kinderen... zonder plan



We gaan op reis!
Binnen enkele weken is het zover.
De eerste echte vakantie met z'n viertjes.
We gingen als eens een weekendje samen weg maar nu gaan we er voor.
Zeven dagen enkel genieten.
Het stelt misschien niet zoveel voor want we vliegen niet de halve oceaan over.
Maar voor mij betekent het enorm veel.
Even weg van alles.

We gaan samen de kust van Nederland ontdekken.
We verblijven eerst een midweekje in Volendam.
Nadien rijden we nog een eindje terug om wat dichter bij de zee te verblijven.
We overnachten een weekendje in Rennesse om af te sluiten.
Ik boekte twee keer een verblijf in een Roompothuisje.
We hebben nog niet zoveel ervaring met vakantieparken dus ik ben wel benieuwd.


We hebben voor het eerst ook echt geen plan.
We boekten een verblijf maar uitstapjes zijn nog niet gepland.
Het is de allereerste keer dat ik zo slecht ben voorbereid.
En tegelijk voelt het heel bevrijdend.
We zien wel wat we doen en waar de kinderen zin in hebben.
We gaan naar een mooie omgeving met veel zand, water en mooie wandelwegen.
Wat heeft een kind nog meer nodig.

Het is onze eerste ervaring met Roompot en ik ben wel benieuwd naar de huisjes.
Het is ook de allereerste keer dat ik geen pampers of verschoonkussen moet meesleuren.
Enkel een potje want de potjestraining van Eli gaat voorlopig heel erg goed.
Dat scheelt al heel wat ruimte in de koffer.
Toch denk ik dat die ruimte snel terug zal vol zitten met speelgoed en andere onmisbare kinderzaken.

Deze avond start ik met het inpaklijstje. (of morgen)
Voor het eerst durf ik ook voor mezelf een boek en tekenmateriaal op het lijstje zetten.
Wie weet hebben we voor het eerst echt een vrij momentje terwijl de kinderen spelen.
Een half uurtje meer hoeft dat niet zijn.
Voor de rest kijk ik uit naar strandwandelingen, poffertjes eten, kinderboerderijen bezoeken en hopelijk mooi weer.
De buggy staat alvast op de eerste plaats van de inpaklijst.

Kennen jullie leuke uitstapjes in de buurt van Volendam of Rennesse? Deel ze zeker met ons. Wie weet staan we op een ochtend op en blijkt het de ideale daguitstap.
We zien wel.


 


Reacties