De podcasts van Werk & Leven: aanrader voor de (im)perfecte mama



Ik vond het maar akelig stil tijdens het opvouwen van mijn metershoge berg was.
Ik had niet echt meteen zin in muziek.
Tijd voor een podcast!
Ik besloot om de podcast van Werk & Leven op te zetten.
Wat een verademing.
Ik kan het iedere (im)perfecte moeder aanraden.

Ik heb zelf vaak het gevoel dat ik niet echt weet wat ik aan het doen ben.
De balletjes die ik als mama in de lucht probeer te houden zijn al tientallen keren op mijn hoofd terecht gekomen.
En daar stond ik dan, de wederhelften van sokken te zoeken en ondertussen te glimlachen om die herkenbare verhalen.
Ik beluisterde op dat moment de podcast over het perfecte huishouden.
Ik stond aan de keukentafel met de berg was, een playmobilmijnenveld rondom mij en een vaatwas die uitpuilde.
Ook bij mij is er absoluut geen huishoudelijk strategie.
Eerder een 'redden wat er te redden valt' filosofie.

Ik heb ook enkele schone hoekjes in mijn huis waar ik trots op ben.
Die zie je dan ook vaak terug op foto's.
Maar weet dat er achter de camera soms een echt slagveld van speelgoed en vuile sokken aan de gang is.
De podcast hielp me wat te relativeren.
Ik leef namelijk soms met de frustratie: "Waarom lukt het anderen om een proper huis te hebben en mij niet?"
De vraag "In wat voor huis wil je thuiskomen?" hielp me om het wat in perspectief te zien.
Ik wil niet thuiskomen in een huis dat volledig spic en span ligt.
Zolang ik maar aan tafel kan zitten zonder bergen speelgoed te verzetten en bovendien ook aan die tafel geraak zonder een been te breken, ben ik al tevreden.
En vers ondergoed is toch ook een must.

Ik kan de podcast iedereen aanraden.
Een halfuurtje was opvouwen en strijken zou haast nog een leuke bezigheid worden.
Bedankt Kelly en Anouck!

Heb jij deze podcast al beluisterd? Wat vond je er van?
Heb je zelf nog aanraders?

Reacties

  1. Ik moet hem dringend eens beluisteren, want ik had deze week dus ook zo'n moment. Ik slaag er maar een keer in de week in om te dweilen, met vuile hondenpoten op de vloer als gevolg. En een dreumes die daardoor kruipt. Ik voelde me er schuldig over. Want ze heeft altijd vuile knieën en handjes daardoor.
    Maar het is niets wat een wasmachine en een goed bad niet kunnen oplossen. Gelukkig maar!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie