Zorgen voor elkaar: over valentijn





We vieren Valentijn dit jaar.
Nee, we gaan geen pralines kopen voor elkaar of knuffelbeertjes met hartjes.
Ik denk niet dat liefde te vangen is in snoezige teddyberen die voor een veel te dure prijs verkocht worden vlak voor 14 februari.
We gaan gewoon echt bewust tijd aan elkaar besteden en elkaar iets kleins schenken.
In het begin van onze relatie deden we dat vaak.
Ergens gaan ontbijten, samen op restaurant, iets klein voor elkaar kopen,…
Toen kochten we het huis, kwamen de kinderen, gingen we verbouwen,….
We besloten onderling dat we geen geld gingen uitgeven aan cadeautjes voor elkaar.
We hadden immers andere prioriteiten om het geld aan te besteden.

Onze relatie kreeg een andere invulling.
'Wij twee' werd 'wij met z'n viertjes'.
De kinderen en de verbouwingen namen het merendeel van de tijd in beslag.
We verloren elkaar een beetje uit het oog.
Niet als gezin maar wel als koppel.
Een evenwicht zoeken tussen zorgen voor het gezin en zorgen voor elkaar als man en vrouw.
Het blijkt niet zo simpel.
Met een klein gebaar uitdrukking geven aan wat je voor elkaar voelt daar hadden we begin dit jaar echt nood aan.

We besloten dus om wel kleine cadeautjes voor elkaar te voorzien op feestelijke (of andere) momenten.
Een kaartje of zelfgemaakt geschenkje, het moet geen fortuin kosten.
Gewoon laten weten dat je aan elkaar denkt.
Zodat we niet alleen de kinderen in het oog houden maar ook elkaar.
We gaan dus met valentijn samen gezellig ontbijten.
Iets waar we allebei van houden.
We gaan zorgen voor elkaar.
Iets wat ik voor altijd wil doen.

Ik zette mijn grote kerel ook onlangs in de bloemetjes.
Gewoon omdat hij dat verdiende.
Ik liet twee plantjes aan huis bezorgen die bij ons passen.
Een cactus omdat ik de laatste tijd wat prikkelbaar reageerde.
En een vleesetende plant omdat mijn man een echte vleeseter is.
Ik bestelde de planten via Greetz en ze werden netjes op tijd en tiptop in orde aan huis geleverd.
Handig voor een mama die met twee zieke snotneusjes niet altijd het huis uit kan.
Zo kon ik toch voor een leuke verrassing zorgen voor Gerd.
Een leuke tip voor valentijn!
Maar als je iets doet, zorg dan gewoon dat je hart erin ligt.

En jullie?
Vieren jullie valentijn?
Doen jullie soms iets kleins voor elkaar? 



Reacties

  1. Wij doen een date in de McDonalds. Gewoon omdat het kan en wij daar zin in hadden :). Het gaat om tijd samen doorbrengen zoals je zegt, niet om hoe je dat doet of waar je dat doet. Een keer per maand is het date night. En dat lijkt wel te werken voor ons. Met date night bedoel ik echt samen iets doen, we zijn sowieso wel meer avonden samen thuis maar die ene avond doen we echt samen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie