Wat echt telt...



"Zoals een bloem de zon
nodig heeft om bloem te worden,
zo heeft een mens de liefde nodig
om mens te worden." - Phil Bosmans

Dit citaat gaat met mij mee overal waar ik ga.
Het zit vooraan in het etuitje van mijn smartphone.
Om me terug richting te geven wanneer ik voor de zoveelste keer naar mijn smartphone durf grijpen.
Het brengt me terug naar de kern van de zaak.

Ik vind het moeilijk om in de tijd waarin we leven de weg niet kwijt te geraken.
Er komt soms zoveel op me af dat ik durf te vergeten wat er echt toe doet.
Ik lees over succesvolle carrières, mensen die hun eigen geluk maken, over hoe sterk je moet zijn in deze wereld, over wat ik allemaal moet hebben om het te maken,...
Dan voel ik mezelf vaak ontoereikend.
Of ik durf doorslaan in de andere richting.
Ik wil dan alles nu hebben.

Het begint dan meestal terug met wilde plannen voor een eigen webshop.
Of de frustratie van het met minder rondkomen nu ik halftijds werk.
Ik begin dan mezelf voorbij te lopen en vergeet waar ik wil voor staan.
Welk voorbeeld ik wil zijn voor mijn kinderen.
Ik wil niet altijd de sterke vrouw zijn die gelooft dat ze haar eigen geluk kan maken.
Ik ben maar ik en ik kies niet altijd wat er op mijn pad komt.
Ik kies wel wat ik er mee doe.

Ik kies er nu voor om mijn kinderen alle liefde te geven om kleine mensen te worden.
Ik wil dit doen met een extra portie aandacht en tijd door carrière, verbouwingen, grote reizen,... even aan de kant te zetten.
Zij hebben zorg nodig en ik ben er.
Net zoals zij mij nu ook veel liefde geven en van mij een ander mens maken.
Ik had op voorhand niet gedacht dat ik mezelf zo kon opzij schuiven.
Mijn man, familie, kinderen, God,...
Ze maakten van mij een ander mens.

Dit citaat herinnert me daaraan.
Dan klap ik mijn telefoon terug dicht.
Dan weet ik weer wat telt.

Heb jij citaten die je iedere dag meedraagt?



Reacties