Vosjessjaal haken


Ik heb iets met vosjes.
Deze prachtige diertjes sierden reeds het geboortekaartje en doopsuiker van Eli.
Sindsdien duiken ze te pas en te onpas op in de kast van mijn kleine mannen.
Een dekbedovertrek, truitjes, een mutsje met vosje,...
Toen Jonah vroeg om een sjaal voor hem te haken, bleef ik dus al snel hangen bij een vosjespatroon.
Hoe kan het ook anders.

Ik scheurde het partoon voor deze sjaal ooit eens uit Libelle.
Een patroon afkomstig van La Maison Victor maar jammer genoeg, voor mij toch, een breipatroon.
Breien is voorlopig (nog) geen talent van mij.
Haken gelukkig wel.
Ik heb het patroon, mits wat aanpassingen, herwerkt naar een haakpatroon.


Om eerlijk te zijn, ik heb er wel wat op gevloekt.
Maar na een aantal keer herbeginnen, ben ik best tevreden met het resultaat.
Ik gebruikte voor de sjaal blauwe jeanswol uit Action, donkerblauwe acrylwol van Veritas en witte wol van Veritas.
De sjaal werd gehaakt met een haaknaald nr. 4
Het breipatroon kan je vinden op de website van La Maison Victor.

De oortjes besloot ik niet in een ander kleurtje te doen.
Eerder omdat Jonah dat niet mooi vond dan om andere esthetische redenen.
Het neusje kreeg wel een ander tintje in een mooie donkerblauwe wol.
Onderaan de sjaal is een bandje gehaakt waar je de sjaal kan doorhalen.
Zo moet je de sjaal niet vastknopen en komt hij makkelijk los indien mijn kleine man bij het spelen ergens blijft aanhaken.
Veiligheid boven alles.



Reacties