Liebster award


Afgelopen weekend werd ik door Katrien van de blog Perfect Imperfect genomineerd voor de Liebster Award.
Het principe is dat je wat blogs nomineert die je graag volgt en die bloggers wat vragen voorschotelt. En zo wordt het stokje steeds doorgegeven aan andere bloggers.
Ik ben heel blij met de nominatie door Katrien, één van mijn topcollega's van een andere jeugdbeweging.
Hoog tijd om haar vragen te beantwoorden!

Mijn vragen:
Waar kan je helemaal niet zonder?
Ik wou beginnen met een hele reeks namen neer te schrijven: mijn man, kinderen, ouders, vrienden,.... Eigenlijk valt het allemaal samen te nemen tot één iets: liefde. Ik kan niet zonder graag zien en graag gezien te worden. Mijn leven zou niet veel zin hebben zonder liefde.

Welke eigenschap/karaktertrek van jezelf zou je liever kwijt dan rijk zijn?
Heel moeilijk om maar eentje te kiezen. Ik zou graag wat meer kunnen loslaten. Iets wat ik nu niet kan.  Ik kan een taak niet onaf laten liggen want dan blijf ik er maar mee rond lopen tot ik hem af heb. Wanneer iets fout loopt, blijf ik ook maar piekeren tot ik weet wat er mis ging. Als ik ergens spijt van heb, is het net hetzelfde. Loslaten en verder gaan, dat moet ik nog wat leren.

Hoe ziet een perfecte dag er voor jou uit?
Een rustig ontbijt met mijn kinderen en man in het stralende zonnetje in onze tuin.
De kinderen maken geen ruzie en zijn superknuffelig.
Niets moet die dag, alleen waar we echt zin in hebben.
Het is een dag zonder zorgen, heerlijk weer en alles waar ik van hou.
Gewoon met de voetjes omhoog een boek lezen, haken, bloggen, lekkere ijsjes eten,...
Geen wolkjes aan de hemel.
Zo een zomerdag in de vakantie waar je in de winter telkens weer aan terug denkt.

Als je kijkt naar wat voorbij is, wat zou je zeker anders doen?
Er zijn maar weinig momenten in mijn leven waar ik spijt van heb of die ik anders zou doen.
Iets waar ik altijd spijt van heb gehad is een dom moment toen ik puber was.
We liepen met mijn grootmoeder naar de kermis en ik had haar arm vast.
Toen we bijna op het dorp waren, kwamen we langs de botsauto's.
Daar stonden leeftijdsgenoten die met me lachten waardoor ik mijn grootmoeders arm losliet.
Ze lachte en zei "oei, zijn we daar te groot voor geworden."
Toen ze enkele maanden later stierf, had ik er spijt van dat ik hiervoor nooit sorry zei.
Sindsdien probeer ik me nooit meer te schamen voor de mensen die ik graag zie.
Zeker voor mensen die er niet toe doen.
Dat moment zou ik dus anders doen en ik zou haar arm blijven vasthouden.
Ongeacht wat de andere puistenkoppen zouden denken.

Welke twee boeken moet ik zeker gelezen hebben volgens jou?
Hier zou ik opnieuw een hele reeks kunnen neerschrijven maar als ik er twee moet kiezen dan ga ik voor 'Ultramarijn' van Henk Van Woerden en 'Arend' van Stefan Brijs.
Beide boeken lieten een intense indruk op me achter en heb ik al een aantal keren herlezen.
Ze zorgden er mee voor dat ik van boeken ging houden en meer wilde ontdekken.

Mijn nominaties:
  • Galabria - de wereld van Saar
  • Natuurlijk Sofie: op een bewuste manier leven en dat combineren met het ouderschap. Een leuke bron van inspiratie die je toont hoe het ook anders kan.
  • Kreanimo: een mix van ouderavonturen en creativiteit. Daar ben ik fan van.
  • Vanillemeisje: een hele lieve blogster met beide voetjes op de grond en hele mooie verhalen.
  • Liesellove: ik kijk een beetje naar haar op: bloggen, studeren, prachtige zelfgemaakte kleren en moeder van 3 lieverds. Ik ben vaak al blij als iedereen aangekleed geraakt :-)
Mijn vragen aan jullie:
  •  Welke waarden wil jij jouw kinderen/kind meegeven?
  •  Vul aan: Ik heb .... nodig om de dag door te komen. Waarom?
  •  Wat is het 'gouden' moment uit jouw leven, je absolute topmoment?
  •  Als je in een glazen bol jouw toekomst zou kunnen zien, wat hoop je dan te zien?
  •  Dit zou ik graag aan jou en alle andere mama's willen meegeven:

Reacties

  1. Superleuk! Echt fijn om de antwoorden op m'n vragen te kunnen lezen. En die topcollega gaat die andere topcollega missen op de vergaderingen! ;) We zien mekaar nog wel eens ergens ten velde.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie