In de boekenkast: Gezond vegetarisch koken voor kids


Een nieuwe blogpost over een boek... het is al even geleden.
Maar over dit kookboek moet ik jullie gewoon vertellen.
Ik kocht het boek 'Gezond vegetarisch koken voor kids' van Nicola Graimes op de boekenbeurs.
Ondanks mijn lichte allergie voor het woordje 'kids' waren de foto's en recepten te aantrekkelijk om het boek niet te kopen.

Ik probeer sinds een klein jaartje iedere week een vegetarische dag in te lassen.
Over het algemeen loopt dit goed.
Maar vaak blijven we steeds teruggrijpen naar de gewone groenteburgers.
Veel variatie en creativiteit is hier voorlopig op dit vlak nog niet te bespeuren.
Voornamelijk ook omdat de meeste recepten te 'speciaal' bleken.
De ingrediënten zijn onvindbaar, de smaken zijn apart of de lijst met ingrediënten is zo lang dat ik al gedemotiveerd ben na het lezen van het recept.

Tot ik dit boek ontdekte.
Een vegetarische boek vol recepten die onze kleine mannen en ouders kunnen laten watertanden.
De ingrediënten voor ieder recept zijn te vinden in de plaatselijke supermarkt.
Ze zijn niet te tijdsintensief en toch origineel.
De paddenstoelbolognese is voorlopig onze favoriet en de pan werd volledig leeggegeten.
Ook de broccolikoekjes waren een voltreffer (ook al leken mijn koekjes niet op de foto uit het boek).
Een boek met extra informatie voor ouders en enkele recepten waarbij je de kinderen (mits wat hulp) aan de slag kan laten gaan.
Een mooi, vrolijk vormgegeven boek die onze vegetarische keuken wat extra variatie heeft bijgebracht.
Echt een aanrader voor ouders, kinderen, beginnende vegetariërs,....






Reacties