Gehaakt rokje


Eindelijk!
Mijn allereerste gehaakte rokje is af.
Toen ik het patroon voor dit rokje vond op de blog Haak en Maak was ik onmiddellijk enthousiast.
Dit wilde ik voor mezelf ook proberen.
Ik ging die avond nog aan de slag met het patroon.

Ik gebruikte zalmkleurige Tweed wol voor het onderste deel van de rok.
De bovenste band en het sierrandje haakte ik in grijze Julia wol.
Beide soorten wol haalde ik bij Zeeman.
Ik had in totaal 1 bol Julia wol nodig en 4 bollen Tweed wol.
Het haken zelf ging heel vlot en het patroon is perfect leesbaar.
Ik maakte de rok op mijn eigen maat.

 
Toen de rok af was, bleek hij wat ruim te zitten.
De wol die ik gebruikte, rekte wat mee tijdens het haakproces.
Ik had ook een voering nodig omdat ik me daar net wat comfortabeler bij voel.
Ik ging dus langs de stoffenwinkel en kocht lichtgrijze voeringstof.
Daarna ging ik aankloppen bij mijn  mama.


Mijn mama is mijn beste raadgever en kan wonderen verrichten met een naaimachine.
Na wat puzzelen en proberen besloten we om de rok vooraan in te leggen zodat hij mooi zou passen.
Vlak onder de eerste rij steken naaiden we de voering in.
Om nadien nog twee mooie knopen uit mijn grootmoeders knopendoos toe te voegen om het geheel helemaal af te maken.
Zo werd het rokje helemaal mijn ding.
Met dank aan mama voor de wijze raad en Daphne voor het leuke patroon!


Reacties

Een reactie posten

Reactie