Mama en zelfzorg: een werkpunt

 

"Waarom zou je die samenwerking niet doen?" vraagt mijn man.
Ik heb hem net om zijn mening gevraagd over een mogelijke samenwerking met een leuke juwelenwebshop.
"Omdat het niet over de kinderen gaat. DHet zou dan puur iets voor mezelf zijn." antwoord ik.
"Wat is daar dan mis mee? Het is dringend tijd dat je wat meer voor jezelf begint te zorgen." geeft mijn nuchtere, grote kerel als antwoord.

Ik kan inderdaad de momenten waarop ik voor mezelf zorgde op één hand tellen.
Ik stel zelfs mijn doktersbezoeken uit tot er een ideaal moment is om te gaan.
Wat wil zeggen wanneer er geen zieke kindjes zijn en het past voor mijn werk.
Om dan uiteindelijk zelf met pijn te blijven rondlopen, onder het motto "zolang iedereen gelukkig is, ben ik ook gelukkig."

Vaak zijn zelfs de momentjes die ik voor mezelf inplan nog sterk gestuurd door mijn kinderen.
Ga ik een dagje shoppen dan gaat er een lijstje mee met boodschappen voor de kinderen.
Doelloos windowshoppen is er niet meer bij.
Spreek ik een halve dag af met een vriendin dan durf ik op voorhand al beginnen stressen wanneer de kinderen beginnen niezen.
"Zou ik ze wel alleen laten?" spookt het dan al door mijn hoofd.
Om dan met gigantische schuldgevoelens rond te lopen wanneer ik dan toch besluit te gaan, ook al vind ik het leuk om eens buiten te zijn.

Ik moet dus eerlijk bekennen dat zelfzorg een groot werkpunt is van deze mama.
Ik besef het maar toch trap ik steeds terug in dezelfde val.
Een blijvend aandachtspuntje dus van deze mama.
Tijd om terug voor mezelf te beginnen zorgen.


Te beginnen met deze blogpost.
Ik koos dus alleen en puur voor mezelf twee setjes mooie juweeltjes uit op de webshop van Lucardi.
Alleen al het selecteren van de juwelen en door de webshop scrollen was een klein feestje.
Toen ik al na enkele dagen de mooie doosjes met prachtige strikjes in mijn handen kreeg, deed mijn hart even een sprongetje.
Dit was voor mij!
Ik koos minimalistische juwelen die helemaal bij me pasten.
Ze zijn volledig mijn ding en sluiten mooi aan bij iedere outfit.
Ik werd er heel erg vrolijk van.
Een mooie start voor dat nieuwe zelfzorgplan.










Reacties

  1. Je man had gelijk. Af en toe tijd voor jezelf vrij maken is belangrijk als je kinderen hebt. Ik moet de vriendin er ook regelmatig attent op maken

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie