Audrey in acht weetjes


"De bio over jezelf is wel beperkt" zei er ooit iemand tegen mij.
Ik vind zelf biografietjes lezen op een blog vaak nogal saai.
Je leert me ook voornamelijk kennen door het lezen van mijn blog.
Hoe ik ben en waar ik van hou (of net niet) zit namelijk in alles verweven.
Maar voor zij die toch nog wat op hun honger blijven zitten, is er dus deze post.
Hieronder enkele weetjes over mezelf om de madam achter deze blog te leren kennen.

  • Familie: ik hecht heel veel waarde aan familie. Zij zijn het allerbelangrijkste voor mij. Als ik kan kiezen tussen verhuizen naar een droomland met droomhuis en droomjob zonder familie of hier blijven met hen dan kies ik het laatste. Waar zij zijn, daar ben ik thuis. Ze zijn mee de kern van mijn bestaan en ik zou hen nooit kunnen achterlaten. Iemand van hen verliezen is dan ook mijn grootste angst.
  • Film: ik ben een grote film- en seriefan. Je kan me met niets een groter plezier doen dan een filmavondje. Ik heb zelf een zwak voor de films van Tim Burton en Guillermo Del Toro. Momenteel kijk ik naar het 11de seizoen van Grey's Anatomy. Ja, ik loop nog enkele seizoenen achter: mama's en hun veel te drukke tijdsschema's ;-)
  • Haken: ik haak graag en veel. Bij ieder bezoekje aan een winkel met wol komt er minstens 1 bolletje wol mee naar huis. Ik weet niet of ik er erg goed in ben maar ik geniet van het hele proces om een sjaal of deken te maken. Het brengt me tot rust en ik hou van een niet helemaal perfect resultaat, ook al ben ik een perfectionist in hart en nier. Tijdens het haken durf ik dat eindelijk loslaten. Ik voel me tijdens het haken ook steeds verbonden met mijn grootmoeder.
  • God: ik geloof. Iets wat niet altijd gemakkelijk is om zo vrijuit te zeggen. Maar het is wel zo. God zit verweven in alles wat ik doe. Hij bepaalt mee wie ik ben en zorgt voor rust en stabiliteit in mijn leven. Ik ben soms een onzekere gelovige door de tijd waarin wij leven. Maar de zoektocht naar die zekerheid sterkt mij vaak in mijn geloof. Ik werk ook in een gelovige sector en ik voel me nog steeds bevoorrecht dat ik hier ook tijdens het werk mee kan bezig zijn.
  • Nederland: wanneer het gaat over mogelijke vakantiebestemmingen is het eerste wat in mijn hoofd springt steeds 'Nederland'. Ik hou van hun ongedwongenheid, de niet-volgebouwde kustlijnen, het groen, hun pannenkoeken, de kindvriendelijkheid, heerlijke snert,.... Het lijkt misschien niet zo exotisch maar meer heb ik niet nodig om op vakantie te gaan.
  • Huismus: ik hou van huiselijke warmte. Waar andere mensen het avontuur ver van huis gaan zoeken, kicks nodig hebben door te gaan bungee jumpen,... kan ik echt genieten van een avondje thuis zijn. Met de kinderen samen onder een dekentje kruipen, picknick in eigen hof, wandelen in de veldwegen rond ons huis,... daar kan ik echt naar uitkijken.
  • Verzamelen: ik verzamel blikken dozen en soorten thee. Ik weet niet waar dit ooit begon maar ik heb ondertussen toch een aanzienlijke collectie van beiden. De blikken dozen gebruik ik ook echt in huis. Hoe ouder ze er uit zien, hoe liever. Een mooie tekening of afbeelding op de voorzijde en een deukje hier of daar: dat is voor mij de perfecte blikken doos. Ik drink graag thee en breng vaak een nieuwe soort mee na een winkelbezoekje of reis. Het maakt me rustig. Ik droom er nog steeds van om ooit een theehuis met creatieve ruimte te openen. Een mens mag dromen.
  • Bakken: ik mis mijn oven. Sinds de keukenwerken gestart zijn, heb ik deze zin al ontelbare keren gezegd. Ik bak het liefst taarten, koekjes, wafels, pannenkoeken,... Ik experimenteer graag met de recepten en versieringen. Een huis dat geurt naar versgebakken koekjes is het zaligste dat er is. In dat droomtheehuis van mij zullen zelfgebakken koekjes dus niet ontbreken.

Ik ben nu ook wel heel benieuwd om jullie te leren kennen!
Als jij jezelf in drie woorden zou moeten omschrijven, welke woorden zou je dan gebruiken?

Reacties

Een reactie posten

Reactie