Mama ontdekt de wondere wereld van het voetbal


De flyer met de uitnodiging voor de voetbaltraining tijdens de kerstvakantie zat in Jonah zijn boekentasje.
Toen ik vroeg of hij graag wilde gaan, was hij meteen akkoord.
Zeker wanneer hij hoorde dat zijn beste vrienden ook gingen.
Ik ben zelf opgegroeid naast een voetbalveld dus ik had zo wat mijn twijfels.
Ik heb vaak gezien hoeveel plezier de spelertjes zelf hadden.
Maar als ik tijdens voetbalmatchen het geroep en gebrul van de ouders hoor dan krijg ik spontaan een wee gevoel in mijn maag.
Na enige twijfel schreven we Jonah in want hij wou het heel graag en ik wil hem niet tegen houden bij het kiezen van een hobby.
Ik ben zijn steun wanneer nodig.

Jonah leert dus de komende dagen de kneepjes van het voetballersvak tijdens een speciale training voor beginnende voetballertjes.
Hij heeft het haast over niets anders meer.
Na de inschrijving merkte ik op dat ik er totaal geen idee van had wat je zo'n beginnend voetballertje aan moet trekken.
Ik wil niet onmiddellijk een dure voetballersoutfit aanschaffen.
Dat lijkt me nog veel te vroeg.
Maar ik wil natuurlijk wel dat hij zich vlot kan bewegen en niet onmiddellijk bezweet rond loopt.



Ik heb dus een avondje zitten zoeken in de webshop van Decathlon.
Ik was op zoek naar een T-shirt en shortje in een stofje dat vlug droogt en 'ademt'.
Ook een goed stel sportschoenen voor binnen en buiten kon niet ontbreken.
Gewoon in zijn turnslofjes op een lederen bal trappen, leek me geen goed plan.
Ik vond alles op de webshop van Decathlon tegen een verrassend betaalbare prijs.
Ik ontdekte ook dat er bijvoorbeeld zaalvoetbalschoenen bestaan waarmee je vlot indoor kan voetballen maar occasioneel ook buiten op asfalt kan voetballen.
Ideaal dus voor deze voetbaltrainingen.
Mijn man maakte ook de nuchtere opmerking dat hij het na de training of bij het buiten lopen best koud kon hebben.
Een training met rits, die Jonah zelf vlot aan en uit kan trekken, leek ons de ideale optie.

Deze mama leerde ondertussen dus al heel wat bij over de wondere wereld van het voetbal.
Jonah loopt na de training ook thuis in zijn voetbaloutfit rond.
Benieuwd hoe lang het voetbalvuur in hem zal aangewakkerd blijven.
Ik vind het voorlopig niet zo erg.
Die outfits zijn snel gewassen, drogen in geen tijd en moet je niet strijken.
Maar sssst, niets zeggen tegen Jani's en andere stijlgoeroes op deze wereld.









Reacties