Kerstvakantie


Vandaag start de vakantie.
Ook voor onze kleine kerels.
Twee weken thuis, twee weken samen met mijn kleine ventjes.
Ik weet niet wat dat gaat geven.
Die twee kleine mannen samen.... die zijn vaak heel druk.
Ik ben de laatste tijd ook eerder een scheidsrechter en bemiddelaar dan een mama.
Voor ieder kwartiertje vredig samen spelen volgt er minstens een half uurtje vechten en ruzie maken om dat te compenseren.
Ik moet ook nog uitzoeken hoe ik mijn aandacht het best kan verdelen zonder mezelf helemaal te verliezen.
Toch kijk ik ook al uit naar die twee weken samen thuis.
Enkele kleine en grote momenten waar ik nu alvast naar uit kijk:

  • Iedere ochtend met mijn kleine mannen nog even kunnen knuffelen, samen in het 'grote' bed. Geen ochtendsprint of acht boterhammen smeren in vijf minuten maar heerlijk de tijd nemen voor alles.
  • Samen pannenkoeken bakken. Altijd een feest en ik eet ze stiekem even graag als de kinderen.
  • De witloofsoep van mijn mama op kerstdag.
  • De jongens die staan te trappelen om bij pepe Jos te gaan en zijn kersttrein/dorp/imperium te bewonderen.
  • Mijn nichten, tantes en nonkels allemaal nog eens zien op nieuwjaarsdag.
  • De doos Quality Streets die we (hopelijk) krijgen op nieuwjaarsdag. Nostalgie!
  • Met Eli tegen mijn gezicht gedrukt naar de vogels buiten kijken.
  • Naar een leuke tekenfilm samen kijken, gezellig onder een deken met een grote doos popcorn. ('Mannetje tak' is echt een aanrader voor kleine kindjes.)
  • De adventsdoos, die de kinderen en ik vulden, aan een goed doel gaan geven.
  • Met mijn mama gaan soldenshoppen en even niet aan de kindjes denken. Om dan waarschijnlijk terug naar huis te gaan met een kledingsstuk voor mezelf en vijf voor de kinderen.
  • Samen met mijn man onze keuken verder vorm geven en al dromen van het afgewerkte resultaat...
Al heel wat om dankbaar voor te zijn deze vakantie en om naar uit te kijken.
Ik stel me voor de rest geen doelen deze vakantie.
Ik weet hoe de vorige winterperiode verliep.
Doordat de kinderen zoveel ziek werden, vielen onze plannen telkens in het water.
Dat zorgde alleen maar voor extra frustraties.
Deze vakantie dus niet teveel plannen.
We zien wel wat er komt...

Waar kijken jullie al naar uit deze vakantie?



Reacties