Review door een poetskluns: poetsproducten van Starwax


Ik heb een hekel aan poetsen.
Daar, het is er uit.
Ik kijk er ieder week opnieuw tegen op.
Nochtans voel ik me beter in een fris en netjes gepoetst huis.
Maar ik moet mezelf altijd oppeppen om er aan te beginnen.
Als ze je dan vragen om poetsproducten te testen, kan je een kritische review verwachten.
Ik word namelijk niet echt wildenthousiast van poetsen en poetsproducten.

Ik kreeg dus onlangs een pakketje Starwaxproducten in de bus, afgestemd op mijn twee kleine knoeiertjes en de meestvoorkomende poetsproblemen die zij veroorzaken.
De grootste problemen hier in huis: een immer vuil lijkende badkamer, verfvlekken op kinderkledij en een stoffen zetel die de sporen draagt van 4 jaar kleine kindjes in huis.
Ik poets nu zelf voornamelijk met ecoproducten zoals Seepje of Ecover.
Ik wil namelijk graag zorg helpen dragen voor het milieu en mijn kinderen.
Ook Starwax belooft met het gamma dat ik in de bus krijg hetzelfde: producten van natuurlijke oorsprong (met uitzondering van de waterafstotende spray).

Eerlijk is eerlijk: het gamma Starwax the fabulous ziet er met zijn retrolook aantrekkelijk uit.
Iets wat niet vaak van poetsproducten kan worden gezegd.
Het bijbehorende receptenboekje helpt me om poetsmiddeltjes te maken uit oma's tijd zonder al te veel chemische middelen.
Bij teveel producten durf ik nogal snel afhaken.
Maar ik vind het idee wel leuk en plan dus in om zelf wasmiddel te maken.
Toch lijk ik nooit tijd te vinden om hier aan te beginnen.
De ossengalzeep en terre de sommières gebruik ik wel in zijn pure vorm.


Mijn favoriet uit het pakketje is de witte reinigingsteen.
Hij ruikt heerlijk en wat kan dit poetsproduct veel.
Vuile voegen in de badkamer, kalkaanslag van de kranen en zelfs de witte zolen van mijn sneakers krijgt dit product proper zonder al te veel moeite.
Daar ben ik voor.
Ook de multireiniger heeft een frisse, lichte citroengeur en doet wat hij belooft: mijn keuken/badkamer makkelijk reinigen en een frisse, niet-chemische geur achterlaten.
De badkamer aanpakken lukt dus snel en degelijk met deze producten.

Tijd voor de volgende uitdaging: de stoffen zetel.
Daarvoor beschik ik over een spray om na het poetsen mijn zetel mee in te spuiten.
Dit moet helpen om vlekken te voorkomen.
Maar dan moet ik het ding eerst vlekvrij krijgen.
Daarvoor heb ik de ossengalzeep.
Wat water, zeep en een schuursponsje en het zou moeten werken.
En dat doet het ook! Zelfs de vetvlekken van de pizza zijn weg.
Ik gebruikte reeds chemische spray en stoomreinigers, zonder succes.
Maar dit werk!
Een klein vreugdedansje is op zijn plaats voor deze zeep.

Ik kan dus over het algemeen zeggen dat ik heel tevreden ben over de poetsproducten van starwax.
Ze zien er niet alleen aantrekkelijk uit maar ze doen ook nog eens wat ze beloven.
Ze hielpen deze poetskluns alvast een heel stuk op weg.







Reacties

  1. Echt super leuk uitzien, en als het dan nog eens echt werkt. Zou ideaal zijn voor mijn job, huishoudhulp. Maar ik zal van 't werk zoiets wel niet cadeau krijgen... ��

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie