Blikken koekjesdozen vol herinneringen


Ik heb een zwak voor blikken dozen.
Ik verzamel ze in alle soorten en maten.
In de kringloopwinkel zoek ik telkens naar leuke exemplaren.
Ons huis beschikt reeds over een behoorlijk aantal mooie blikken dozen in allerlei geuren en kleuren.
Elke doos komt vaak met een eigen verhaal of herinnering.

Zo heb ik een doos van mijn grootmoeder vol met onafgewerkte haakwerkjes die ik echt koester.
Mijn man vroeg me ook ten huwelijk met een blikken doos met daarin DE ring.
Diezelfde doos staat nu nog steeds op de kast, vol met herinneringen aan ons huwelijk en leven samen.
Of de oude doos uit het huis van mijn man zijn grootouders vol met oude knoopjes.
Stuk voor stuk maken ze deel uit van mijn leven en interieur.
Ik hou dan ook niet van een al te strak, leeg interieur.
Toen de hele opruimbeweging begon, heb ik een poging gedaan om alles 'leger' te maken.
Maar dan voelde mijn huis ook echt leger.
Ik ben iemand die zich meer thuis voelt tussen een beetje spullen en herinneringen.
En dat is ook goed.

Zo kwam het dat ik onlangs twee unieke blikken dozen creëerde.
Ik liet bij smartphoto twee blikken koekjestrommels bedrukken met foto's van mijn jongens.
Eentje voor elk, om herinneringen en foto's in te bewaren.
Ze staan nu te pronken op mijn kast.
Net een echte fotoafdruk in een kader maar dan op blik.
Ik had er geen idee van dat ze zo mooi zouden uitdraaien maar ik ben er echt heel tevreden mee.
Het is eens iets anders dan een doorsnee canvas of fotokader.


Ik heb twee unieke, koekjesblikken aan mijn collectie kunnen toevoegen.
Exemplaren waar mijn hartje sneller van gaat slaan.
Ik bewaar er foto's in, het bandje van bij hun geboorte, de eerste afgeknipte lokjes (ja, soms ben ik heerlijk ouderwets), wenskaartjes, tickets van uitstapjes,...
Alles om later even bij stil te staan en terug te blikken naar alle mooie momenten.
Exemplaren die van mijn huis nog meer thuis maken.

Ik kan iedereen een (al dan niet uit blik of gepersonaliseerd) doosje vol herinneringen aanraden.
Het helpt mij om bewuster stil te staan bij alle mooie en dankbare momenten.
Momenten die vaak snel wegvliegen in de haast van iedere dag.
Gewoon even halt houden, geeft mij echt energie.
Even vastpakken en weer loslaten.









Reacties

  1. Oké kon het niet laten. Heb het nu toch al gelezen ☺ Wij vinden blikken dozen ook de max, zeker die retro blikken. Maar hebben daarvoor geen plaats ��
    Nu de idee om er geboortespulletjes in te bewaren, brengt me ook op ideeën ☺ We dachten eerst om die spullen te bewaren in een oud kistje of oud koffertje, maar zo'n blikken doos lijkt ook echt leuk. Mss combineren ☺

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie