Het badkamergesprek

Die avond in de badkamer wilde ik Jonah's oksel afdrogen.
Zoals steeds met de nodige portie 'kriebelen onder de oksels'.
"Maar mama, wist jij dat papa haartjes onder zijn oksels heeft?"
"Ja jongen, papa's hebben daar haartjes."
"Hele grote haren! Heb ik er ook al?"
Ik kijk aandachtig naar zijn oksels.
"Ik zie er nog geen."
"Maar kijk nog eens dichter, heel goed. Er zijn er al."
Ik bestudeer dan maar uitgebreid zij okseltje.
"Aah ja, ik zie ze al een heel klein beetje."

Jonah glundert fier.
 "Mama, heb jij ook zo haartjes."
"Maar een heel klein beetje. Dat zijn kleine haartjes bij meisjes."
"Mag ik eens kijken?"
Jonah kijkt onder mijn oksels, begint te lachen en neemt me vast.
Hij roept enthousiast:
"Proficiat mama, je wordt een 'nieuwe papa'."
Bye, bye zelfbeeld.



Reacties

Een reactie posten

Reactie