Leuke cadeautips voor juf of meester

Het was mijn mama die me er op wees dat over iets meer dan een maand het schooljaar eindigt.
Jonah zijn eerste schooljaar lijkt voorbij gevlogen.
Volgend jaar gaat hij al naar de tweede kleuterklas.
Maar daar wil hij nog even niet aan denken.
Hij wil nog even bij juf Liesbet blijven.
Ik heb ongelofelijk veel respect voor zijn juf (alle leerkrachten en opvoeders in het algemeen).
Ik ben na een hele dag met mijn twee kerels rondrennen soms ten einde raad.
Juf Liesbet zorgt voor meer dan 30 kleuters en slaagt er nog in om ze heel wat bij te leren.
Topsport lijkt me dat!
Dus tijd om een leuk cadeautje te zoeken om juf of meester te bedanken, lijkt me.
Want dat verdienen ze wel.
Ik zocht een aantal tips bij elkaar voor juf of meester.

  • Een leuk zomerpakket in een limonadetap: in verschillende winkels kan je leuke, kleurrijke limonadetaps vinden. Vul deze  op met herbruikbare ijsblokjes, vrolijke rietjes, een ice tea mix of limonadesiroop, bekers, zomerse slingers, leuke onderzetters,... en je hebt een leuk zomerpakket voor juf of meester.
  • Een gepersonaliseerde totebag. Bij De Banier kan je mooie totebags in huis halen die je met textielstiften kan beschrijven. Je kan er samen met je oogappel een leuke tekening op maken of er een leuke quote ( I teach, what's your superpower?) op handletteren. Even over strijken en je kunstwerk is klaar.
  • Haal een leuke bokaal in huis (mooie, hersluitbare exemplaren kan je vinden in Dille & Kamille, Hema, Ikea,...) en vul deze met lekkers gecombineerd met een leuke quote. Bijvoorbeeld: een bokaal vol kleine marsjes met de quote "Dankzij jou heb ik nu meer in mars, eentje vol chocotoffs met 'Je bent (choco)toff', een pot vol maïs 'Bedankt om met te laten ontpoppen tot een flinke kerel', eentje vol snoephartjes 'Liefste juf/meester, je zit in mijn hart.',... Ik kan zo nog wel eventjes door gaan :-)
  • Een leuk plantje in een zelfversierde bloempot. Je kan de bloempot bijvoorbeeld schilderen met krijtverf en er een leuke boodschap op schrijven 'Bedankt om me te laten groeien'.
  • Een avontuurlijke juf/meester: een zomer-survivalpakket met zonnecrème, zonnebril, muggenmelk, zaklamp of radio op zonne-energie, blaarpleisters,... 

 
Niet zo creatief? Dan kan je gewoon een kant en klaar cadeautje kopen. Hieronder enkele leuke tips van de inspirerende webshop 'Superette Ninette', het bekijken waard!:

  • Een fleurige, handgemaakte pennenzak met aan de binnenkant een gepersonaliseerde zeefdruk. Een uniek bedankje voor de juf/meester.  Pré-order snel jouw exemplaar want zoiets moois maken kost tijd (2 weken levertijd).
  • Een doosje bloeipotloden zodat juf of meester eerst het opvolgschriftje kan vol schrijven om daarna het achterste gommetje te planten en te zien groeien tot een leuk plantje. Het huis van juf of meester opfleuren dat klinkt altijd leuk. Je kan zelf kiezen welk plantje je wil! 
  • Een handgemaakte boomschijfje-sleutelhanger! Kies zelf een leuke tekst of tekening en Veronique maakt voor jou een leuke sleutelhanger. Woon je in de buurt van Superette Ninette? Ga dan met jouw kind langs en dan maak zelf een tekening die de eigenares nadien vakkundig op het hout brandt! 

Het cadeautje dat juf Liesbet zal krijgen, hou ik nog even geheim.
Maar hopelijk kan dit jullie wat inspiratie geven.
Heb je zelf ook leuke ideetjes? Laat ze gerust weten!




Reacties