Het eerste boek dat ik op gaf...

Het is al enige tijd geleden dat er een boekreview verscheen.
Ik worstel namelijk al een tijdje met een boek.
Het raakt me niet, het verhaal.
En ik twijfel al bijna een maand of ik verder zal lezen of voor het eerst een boek zal opgeven.
Normaal bijt ik door want je weet nooit wat er volgt maar nu...
Maar nu...

Ik lees op dit moment het boek 'De man van je leven' van Arthur Japin.
Je moet weten dat ik een grote fan ben van Arthur Japin.
En dat ik, op enkele boeken na, al zijn boeken in de kast staan heb.
Ik keek dus uit naar mijn nieuwe exemplaar.
Maar dit boek ligt me niet.

Het verhaal kabbelt rustig voort, te rustig.
Ik erger me om één of andere reden aan het hoofdpersonage Tilly.
Ook de andere personages kruipen niet onder mijn vel.
Het boek is enorm beschrijvend maar helpt me niet om dieper in het verhaal te gaan. 
Misschien omdat hij voor het eerst een klucht schrijft?
Het boek lijkt niet echt vaart te maken.
En nu twijfel ik... lees ik verder?
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb eigenlijk geen interesse in hoe het afloopt.

Dus voor het eerst in mijn leven ga ik een boek niet uitlezen.
Deze komt in de kast te staan, naast de andere.
Om snel te vergeten.
Hopelijk kan zijn volgende boek me wel opnieuw raken.








Reacties