Wat ik vergat op mijn geboortelijst te zetten

Je maakt je geboortelijst en overloopt die een aantal keer.
Een lijst met ontelbaar veel items, je bent er klaar voor.
Toch slaagde ik er in om een aantal zaken te vergeten.
Ik kocht na het afsluiten van de lijst nog heel wat spulletjes.
Dingen die ik vaak meer gebruikte dan sommige items op mijn lijst.
Ik som ze hieronder eventjes op.
Wie weet kan je er wat inspiratie uit halen!?

  • Bedomrandig: We hadden een mooi bedje met vrij brede spijlen uitgekozen. Tot de eerste nacht dat onze kleine man er in sliep. Hij startte met slapen in het midden van het bedje maar als snel rolde hij helemaal tegen de kant. Met een huilbui tot gevolg omdat zijn armpje tegen de spijlen of tussen de spijlen kwam en hij plots wakker schrok. Na enkele slapeloze nachten trokken we naar ikea om een bedomranding. Al een probleem de wereld uit. Welkom terug nachtrust.
  • Neuspeer: Bij de geboorte van Jonah kwam de vroedvrouw me uitleggen hoe het hele wasritueel in elkaar zat. Toen ze begon over een neuspeer had ik even geen idee waarover het ging. Ondertussen, 4 jaar snotneuzen later, is het onze trouwe metgezel bij verkoudheden en andere bacterie-aangelegenheden. Ik kan iedereen een degelijk exemplaar aanraden.
  • Voldoende rompertjes: ik had er 7 ingeslagen. Eentje voor iedere dag van de week. De eerste dag thuis waren de 7 rompertjes er na een halve dag al door. Reflux, pamperongelukjes,... Ik ben er snel nog wat gaan inslaan. 
  • Tetralakentje: ik had een arsenaal aan tetradoeken op mijn lijst gezet maar geen enkel in lakenformaat. We haalden er een in huis na de tip van een vroedvrouw om zo'n lakentje te gebruiken voor het inbakeren. En dat lukte wonderwel! Nadien gebruikt ik het ook als gewoon lakentje in de zomer of picknickdekentje of handdoek...
  • Slaapzak: Ik had een winterslaapzak en zomerslaapzak op mijn lijstje staan in dezelfde maat. Ik ben nadien nog in enkele maten een slaapzak moeten bij gaan kopen omdat mijn kinderen nogal fan waren van het slapen in zo'n slaapzak. Achteraf gezien had ik wat meer op lange termijn moeten denken bij het opstellen van de lijst.
  • Miracle beker: De tuitbekers bleken na het lezen van enkele magazines niet ideaal voor de tand- en mondontwikkeling. Een gewone beker of tuimelbeker zorgde dan weer voor kletsnatte kindjes bij iedere maaltijd. Tot we de Miracle 360 graden beker van Munchkin tegen kwamen. Een beker ontwikkeld om de overgang van beker naar glas te vergemakkelijken. Gedaan met water op truitjes en de keukenvloer. De kinderen kunnen nu vlot drinken en de beker zelf is makkelijk te reinigen. We hebben ondertussen al enkele exemplaren en reisexemplaar in huis.
Ik vergeet vast nog enkele dingen, zoals toen bij mijn geboortelijst :-)!
Welke spullen vergat jij op jouw lijst te zetten?


Reacties

  1. Ik vergat om een goede draagzak erop te zetten. Wat ik me nu wel beklaag, want de draagdoek gaat maar tot zeven kilo. Ik zal denk ik ook mogelijk nog bedomranding mogen halen.
    Hier is de inbakerdoek trouwens wel een succes! Er hangt op dit moment een kindje in slaap te vallen op mijn arm in haar inbakerdoek ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super! Zo zie je maar hoe ieder kind anders is :-)! Ik had een tricot slen draagdoek die kon tot 15 kg, heel tevreden van. Maar 15 kg aan mijn rug dat kon ik wel niet :-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Reactie