Wanneer je eindelijk eens samen op weekend gaat...

"Ik heb nog een verrassing.
Ik heb opvang voor de kinderen geregeld
en we gaan binnenkort 3 dagen met z'n tweetjes weg."

Ik was zo blij toen mijn man die aankondiging deed.
Al drie jaar is het geleden dat wij nog eens een weekendje weg gingen.
Alleen wij twee.
De voorbije jaren was het vooral zorgen voor de kinderen.
En het laatste half jaar is zwaar geweest.
De kinderen zijn af en aan ziek geweest sinds november.
De burn-out en bijhorende longontsteking hangen bij mij ook nog in mijn lijf.
Echt tijd dus om er even met z'n twee op uit te trekken.

Maar naar waar?
Mijn lijstje met wat ik nog eens wil bezoeken, is ondertussen al sterk aangedikt.
Eindelijk gaan shoppen in Londen?
Of het zuiderse Barcolona gaan verkennen?
Nee, naar Stockholm, zoveel groen!
Of nee, toch nog eens Amsterdam, daar hebben we zo van genoten!

Ik kon niet kiezen.
Ik wil zoveel zien en zoveel doen.
En dat allemaal in drie dagen!
Wat wil ik echt doen?

Eigenlijk is het antwoord heel simpel.
Ik wil graag eens uitslapen en rustig eten.
En een museum bezoeken zonder Eli achterna te zitten.
Ik wil niet van het ene naar het andere rennen.
Ik wil genieten en rust en tijd voor elkaar.
Daar hebben we het meeste nood aan.

Dus gaan we drie dagen rustig Nederland verkennen.
We bezoeken Delft, Rotterdam en Den Haag (tips steeds welkom).
En verblijven doen we in Den Haag.
We gaan genieten van Delfts blauw, Vermeer, de rust, lekker eten,...
Aftellen maar...



Reacties