DIY fotohanger

Een paar blogposts geleden kon je alles lezen over mijn zoektocht naar een leuke fotohouder.
Ondertussen is mijn collectie instaxfoto's alleen nog maar gegroeid.
Mijn inspiratiebord op Pinterest staat vol met leuke ideetjes.
Maar het idee zat er nog niet tussen.
Ik wilde zeker iets met hout.
De natuur wat in huis halen.
Dus ging ik zelf aan de slag met een mooie tak uit de tuin.
En ik ben best wel tevreden met het resultaat.
Hieronder kan je lezen hoe ik te werk ging.



Materiaal:
  • Mooie tak
  • Wol in verschillende kleuren (dikte 3 - 4) 
  • Haaknaald 3,5
  • Schaar
  • Grote wasknijper vogel (Dille & Kamille)
  • Verschillende soorten kleine houten wasknijpers (Dille & Kamille)
  • Twee schroeven

Aan de slag:
1. Kies een tak uit je tuin en laat hem goed drogen.
2. Neem een kleur draad en je haaknaald. Maak je opzetlus rond de tak. Haak een 25-tal lossen. Knip de draad 10 centimeter onder de laatste losse af en hecht af.
3. Neem een nieuwe kleur wol en kies een nieuwe plaats op de tak. Maak opnieuw een opzetlus rond de tak en haak 65 lossen. Knip de draad 10 centimeter onder de laatste losse af en hecht af.
4. Herhaal de vorige stap nog 3 keer met verschillende kleuren wol. Varieer het aantal lossen dat je haakt tussen de 25 en 65 lossen.
5.  Om de tak op te hangen gebruikten wij twee schroeven die we op een afstand van 18 cm van elkaar (loodrecht) in de muur boorden. De schroeven schilder je nadien best in dezelfde kleur als de muur voor een mooi resultaat.
6. Bevestig de grote wasknijper op het uiteinde van de tak.
7. Hang de tak op de schroeven. Ben je bang dat de tak niet blijft hangen? Haal dan in een hobbywinkel in je buurt dunne, goudkleurige ijzerdraad en wikkel deze rond de tak en schroeven.
8. Selecteer je leukste instaxfoto's (een onmogelijke opdracht) en hang ze met de wasknijpertjes aan de touwen.

Geniet van het uitzicht!





Reacties