Januari

Deze week zwaaien we 'januari' uit!
Geen weekblog dus deze keer maar een uitzwaai-momentje.
Even terugblikken op de topmomentjes in de maand januari maar natuurlijk ook de flopmomentjes.


Toppers:
  • Tekenen/ handletteren: de voorbije maand herontdekte ik terug mijn grote liefde voor tekenen en schilderen. De illustraties maken zijn een moment van tot rust komen voor mij. Ook al staat er een van mijn kerels soms aan mijn mouw te trekken. Ook het handletteren blijkt echt mijn ding te zijn. Ik ben ondertussen een grote afnemer van de schriftjes in de Hema. De voorbije maanden handletterde ik meer dan 65 schriftjes en kaartjes. Hopelijk meer van dat in februari! 
  • Grote mensen films: in januari keken we met Jonah voor het eerst naar een film met echte mensen. Iets wat we tot nu toe nog nooit hebben gedaan. En het is voor mama en Jonah een verademing om, naast alle aflevering van Thomas de stoomtrein, naar een echte speelfilm te kunnen kijken. We keken samen voor het eerst naar Charlie and the chocolate factory. Jonah is er gek op en loopt de hele tijd 'Willie Wonka, Willie Wonka,...' te zingen. De voorliefde voor Tim Burton geven we hier met de paplepel mee. Maar met 'Beetlejuice' wachten we toch nog wel even.
  •  VHS: deze maand kocht ik eindelijk de cd van X Ambassadors. Als het op aankopen aankomt ben ik een eeuwige twijfelaar en zeker als het op muziek aankomt. Ik wil eerst overtuigd zijn van enkele nummers voor ik de cd of LP aanschaf. En ik ben overtuigd van deze. In februari kijk ik alvast uit naar de cd van Rag'n'bone man! Of misschien de LP? Daar ga ik nog even over twijfelen.
  • De eerste wandelingen: de eerste straaltjes van het winterzonnetje sleurden ons mee naar buiten. Jonah op de loopfiets, Eli in de buggy en heerlijk genieten van elkaar en het groen. Wat moet een mens nog meer hebben.
  • De eerste verjaardag: de voorbije maand werd Eli 1 jaar! Alweer een mijlpaal bereikt. Het gaat allemaal zo snel!

Flops:
  • Elektrische apparatuur: ik slaagde er de voorbije week in om onze koortsthermometer te verzuipen in de wasmachine.  Iets over teveel willen doen op te weinig tijd en dan vliegt er soms al eens iets extra in de wasmachine. Ook mijn wafelijzer kreeg zijn kuren. Net als je natuurlijk 20 wafels wil bakken voor de school van Jonah. Gelukkig konden we beroep doen op mijn moeders wafelijzer. Anders was er enkel deeg geweest. 
  • De gezondheid: ondanks de vele 'goede gezondheid'-wensen op het einde van 2016 is januari nog niet echt een topmaand geweest voor mama en haar kerels. Komaan februari, doe je best!
  • Het sportenvoornemen: ik slaagde er in om de meeste voornemens al ter harte te nemen buiten deze laatste. Die schuif ik nogal vaak eens op de achtergrond wegens veel te moe en te druk. Opnieuw proberen in februari dus.
  • 'Op-weg-naar-30': de laatste tijd ben ik me er steeds meer van bewust aan het worden dat ik bijna 30 jaar ben. Dit jaar word ik 29 jaar. En om een of andere redenen doet dit me soms een beetje te veel nadenken over wat al voorbij is en wat nog moet komen. Maar voorlopig ga ik nog geen Harley Davidson kopen.

Dag januari, u was weer geweldig.
Op naar februari...

Reacties

  1. Ik ben al 30 en volgens mij heb jij de belangrijkste verandering in een mensenleven al gehad met twee kleine mannen. Maak je maar geen zorgen over dat getalletje :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie