Verbeelding

"Wie zijn verbeelding gebruikt is nooit alleen" - Yann Tiersen
Ik las dit citaat deze ochtend in Metro.
Ik dacht onmiddellijk aan Jonah.
Normaal staat hij iedere ochtend aan mijn mouw te trekken.
"Heb je al gedaan met eten? Kom je spelen?" vraagt hij iedere vijf minuten.
Rustig ontbijten zit er bij ons al een tijdje niet in.
Deze ochtend was het stil.

Jonah had, zoals iedere ochtend, zijn twee boterhammen verslonden.
Hij was naar de woonkamer gegaan en toen was het stil.
Als mama ben je de eerste minuten even op je gemak.
Je geniet van de stilte.
Maar dan komt de argwaan.
Nu is het toch wel heel erg stil.
Meestal het signaal dat hij ergens iets aan het doen is dat niet mag.
Dus ging ik stilletjes een kijkje nemen.

Hij lag op de grond met zijn auto's te spelen.
Hij was brandweerman Sam.
De auto's kwamen voor een grote brand.
Hij was ook garagist en ging snel even de auto's nakijken.
Ik ben enkele minuten blijven staan.
Hij heeft me niet eens opgemerkt.
Mijn kleine kerel.

Hij fantaseert een hele wereld bij elkaar.
Kan nog alles worden wat hij wil.
Zoveel verbeeldingskracht.




Reacties