Mama en de camera

Ik ging het eerst niet worden.. zo'n moeder.
Zo eentje die van alles wat haar kinderen doet foto's trekt.
Helaas is het toch zover gekomen.
En ik geniet er echt van.
Voorlopig gaat de voorkeur nog steeds naar mijn smartphone.
Gewoon omdat ik die steeds bij de hand heb.
Het enige nadeel is dat ik op geen enkele foto sta.
Ik ben namelijk diegene die steeds de foto's neemt.
En ik ben niet echt de grootste selfiefan.


Voor mijn verjaardag kreeg ik een instaxcamera.
Ik hou wel van de ouderwetse kleuren en het feit dat je jouw foto direct afgedrukt hebt.
Want daar ben ik een ramp in.
De hele rompslomp met foto's bestellen via websites.
Ik zie er vaak tegenop.
Ook dat hele gedoe met online fotoboeken maken, duurt me meestal te lang.
Ik heb bijvoorbeeld nog steeds geen trouwalbum.
De meeste foto's heb ik enkel digitaal.
Met uitzondering van het fotoboek dat ik bij iedere verjaardag van de kinderen probeer te maken en de fotojaarkalender.
De instaxfoto's zorgen dus voor een verdubbeling van het aantal foto's.
Het is een leuk toestel maar wel wennen.
Op heel zonnige dagen foto's trekken gaat moeilijk.
En ik moet nog steeds erg letten op de lichtinval.
De fotofilm zelf is best duur. Het goedkoopst haal ik ze voorlopig in de Hema.
Ik wacht dus steeds heel geduldig af voor ik op de knop druk.
Het is een andere manier van kijken.
Rustig wachten op het moment.
Tot alles juist zit. En dan maar hopen dat de kinderen niet enthousiast beginnen zwaaien.


Het aantal foto's in huis is dus verdubbeld.
Ik maakte reeds zelf een fotohouder voor de vele instaxfoto's.
Ik gebruikte een oud canvas, cadeaupapier en mod podge (de versie van de action).
Nadien liet ik het geheel drogen en rijgde houten kralen aan een fijn touw.
Deze touwen spande ik schuin over het canvas.
Ik niette de touwtjes achteraan vast zodat alles stevig bleef hangen.
De foto's hang ik aan de touwtjes met leuke minispeldjes.
Maar ook beide touwtjes hangen reeds vol.
Op de schouw staat nu een houten doosje waar ik de foto's in leg.
Maar ik vind het zonde dat niemand ze kan zien.
Op zoek dus naar inspiratie.
Ik maakte een Pinterestbord met een aantal leuke ideetjes om foto's op te hangen.



Ik kan niet kiezen.
Heb jij nog leuke ideetjes? Laat ze me zeker weten!


Reacties

  1. Een systeem waarbij je de foto's om de zoveel tijd wisselt? Dan kijk je toch weer terug naar al die leuke foto's op het moment dat je nieuwe plaatjes kiest:-) op z'n minst!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie