Blog van de week

Het was een week met weinig inspiratie.
Toch op blogvlak.
Gewoon in het algemeen op het vlak van sociale media.
Bewust.
Want de laatste tijd werd het allemaal wat veel.
Tot die ochtend dat Jonah zei "Mama, stop nu eens met die gsm."
Dus een week bewust wat minder gsm.
Maar daarom niet minder plezier en warmte thuis.
Ook al was het buiten heel erg koud.


De kerstversiering moest er deze week aan geloven.
De kerstlichtjes moesten immers plaats maken voor vlagjes en ballonnen.
Zaterdag vierden we Eli zijn eerste feestje.
We deden 'maak je eigen pita' (met dank aan vrienden voor de inspiratie).
En de dag ervoor was ik een hele tijd in de weer met het bakken van taarten.
Het viel me op hoe hard ik het gemist heb.
Ik bak graag, heel erg graag.
Ik kon me dus een hele dag uitleven.
Met als resultaat vier verjaardagstaarten en een 'smostaartje' voor Eli.
We hebben genoten van het feest met beide gezinnen.


Een van de voordelen van jeugdwerker te zijn is dat je soms zaken oppikt die je als ouder goed kan gebruiken.
Ik ontdekte zo deze week de nieuwsbrief van 'goe gespeeld'.
Een nieuwsbrief voor ouders met speeltips.
Je schrijft je in en ontvangt om de drie maand een nieuwsbrief in je mailbox vol leuke ideetjes.
Ik vond de 'WC-rol-superheld' alvast eentje om te onthouden!

Mijn kleine kerels zijn ondertussen (ik durf het bijna niet neerschrijven) bijna helemaal genezen.
Eli is opnieuw zijn vrolijke zelf en Jonah terug de grote spring-int-veld.
En nu hopen dat het heel lang zo blijft.
Dan kunnen mama en papa wat meer slapen.
En wie weet opnieuw wat zaken beginnen plannen.

Reacties