Blog van de week

Poging vijf om de weekblog  te schrijven.
De kinderen hebben ergens een sensor, denk ik.
Eentje waardoor ze voelen wanneer ik eindelijk klaar ben met de dringende taken en de computer net heb aangezet.
"Mama, mamaaaa, mamaaaaaaaaaa."
Daar gaan we weer.

Jonah is eindelijk een volledige week naar school kunnen gaan.
Sinds hij rond 15 november ziek werd, is hij de voorbije periode maar 4 dagen naar school geweest.
En hij is oprecht blij om terug naar school te kunnen gaan.
Het vertrek verloopt steeds eventjes moeilijk.
Maar eens op de speelplaats is hij alles snel weer vergeten.
Hij is ook veel rustiger thuis en speelt opnieuw wat meer alleen.
Ik ben blij dat zijn wereld niet alleen meer bestaat uit dokters.
Nu speelt hij opnieuw juffrouw en dokter.
Een vreemde combinatie.
"Mama, je bent ziek. Als je niet geneest dan moet je in de hoek."


De voorbije blogpost zorgde voor de aanbieding van drie sleeën.
Dankjewel aan iedereen die enthousiast reageerde!
We hebben nu een slee in huis en zagen tal van sneeuwfoto's voorbij gaan.
Jammer genoeg lag er hier in de buurt weinig tot geen sneeuw.
Iedere ochtend drukte Jonah zijn neusje tegen het raam.
Iedere ochtend was het opnieuw een teleurstelling.
We hebben dan maar binnen met de slee gespeeld.
Jonah helemaal in sneeuwtenue.
Net echt.

De voorbije weken gebruikte ik voor het eerst ook een weekmenu.
Mijn man en ik wilden het al een paar maanden doen maar het kwam er niet van.
Tot ik de weekmenu van Madama Zsazsa zag.
Een exemplaar met de seizoensgroenten onderaan zodat je kookt met de groenten die nu het lekkerst en goedkoopst zijn.
Ik vind het een echte aanrader.
Het vergt wat discipline om elke week een menu op te stellen.
Maar we besparen twee ritjes per week naar de supermarkt.
En dat is toch wel de moeite.


Donderdag werd mijn kleinste kerel ook 1 jaar.
We vierden met het gezin zijn verjaardag.
We zorgden voor kleine taartjes, vlaggetjes en hoedjes.
Zaterdag komt de hele familie langs voor zijn eerste echte verjaardagsfeest.
Als je ideetjes hebt voor een thema voor het eerste verjaardagsfeestje, altijd welkom.
Taartinspiratie is er wel al.
En nu hopen dat de jarige zelf helemaal in vorm is.
Eli is opnieuw wat ziekjes.
"Zijn jullie daar opnieuw" zei de dokter.
Misschien toch eens een tienbeurtenkaart maken voor ons?

Hoe was jouw week?


Reacties

  1. Al sinds wij zijn gaan samenwonen worden er hier weekmenu's gemaakt, omdat het echt praktisch is om boodschappen te doen. Liefst hebben we alles op vrijdagavond in huis. En dan is er nog genoeg tijd op de andere dagen om leukere dingen te doen dan winkelen.
    Oh, en nooit meer de vraag 'wat eten we vandaag'... Zo handig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar! Nu is het maar 1 keer per week: wat gaan we eten?! Ik mis die dagelijkse vraag niet bepaald ;-)!

      Verwijderen

Een reactie posten

Reactie