Gezelschapspelletjes

Ik lees graag mamablogs.
Ik kan op de trein even gezellig door blogs scrollen op zoek naar leuke tips, nieuwtjes en herkenbare verhalen.
Onlangs kwam ik een leuke post tegen van Astrid op haar blog Coole Ouders:
Coole ouders spelen gezelschapsspellen!
Joepie, altijd geweten dat we niet (helemaal) uit de mode waren.

Gezelschapsspelletjes spelen is iets waar ik als kind heel veel goede herinneringen aan heb.
Monopoly junior, yathzee junior, cluedo, mastermind, levensweg, het betoverende doolhof,...
De lijst is eindeloos.
We speelden steeds met de hele familie.
Toen ik mijn man leerde kennen, werd al snel deze gedeelde passie duidelijk.
Ik kon geen muzieknoten lezen en hij niet haken maar we hadden beiden kasten vol gezelschapsspelletjes.
Toen we gingen samenwonen moesten we zelfs extra kastruimte voorzien voor alle spelletjes.
En nu zoveel jaar later merken we dat Jonah hier ook steeds meer en meer begint van te genieten.
Met dank aan juf Liesbet die in de klas ook gezelschapspelletjes speel.
Jonah zijn favoriete spelletjes van het moment:

1. Sjef specht en Willie worm
2. Halli Galli junior
3. Het 'Wortel Weg'-spel van Plop
4. Memory
5. Pop up Olaf
6. 'Visjes vangen' van Haba (Een aanrader! Geen al te kleine stukjes die kleine broertjes kunnen inslikken)



En mama en papa.... die zijn blij dat ze ook nog eens kunnen meespelen.
Binnenkort moeten we de kast uitbreiden...

Ik las recent ook een heel boeiend artikel over gezelschapspelletjes spelen met je kind in Zappy ouders. Een echte aanrader over wat het spelen van een spelletje jouw kind kan leren.
Ik weet nu ook dat ik min of meer goed bezig ben.
Ik weet nooit goed wat ik moet doen: Jonah laten winnen of zelf spelen zoals ik altijd zou doen.
Ik laat mijn kleine kerel af en toe winnen maar ook verliezen.
En dat is oké.
Zo leert hij op een goede manier omgaan met beiden.

Reacties