Lijstjes en cadeautjes

Sint-Maarten is ondertussen een weekje de deur uit.
De pakjes zijn uitgepakt en de rust is even gaan liggen.
Tot mama voor haar werk de kerststal even van de zolder moet halen.
"Enkel voor een foto" zeg ik tegen grote broer.
Maar hij begint vragen te stellen over Kerstmis en of die kerststal toch niet mag blijven staan.

En na Kerstmis...
En dus staat hier nu, meer dan een maand voordien, de kerststal al.
Grote broer vraagt hoe dat dan gaat Kerstmis?
Dus ik vertel hem over het kerstverhaal en de betekenis van Kerstmis.
"En dan...?", vraagt grote broer, "Wat komt er dan?"
"Dan is het nieuwjaar" vertel ik hem "en dan geven we cadeautjes."
"Joepie, cadeautjes!" gilt hij.
We zijn dus opnieuw een lijstje aan het maken voor grote broer.
Want dat vindt hij leuk, dat lijstjes maken en uitkijken naar.
En ik vind het ook best wel leuk om mijn kerels iets te geven waarnaar ze echt hebben uitgekeken.
Dat lijstjes maken, ik doe het ook graag.
Alleen vergeet je als mama dikwijls jezelf.
Sinds ik mama ben, koop en geef ik vooral iets aan mijn kereltjes.
Maar mezelf durf ik soms even vergeten.

Dat leuke berichtje
En dan kreeg ik onlangs een e-mailtje van Duifhuizen tassen & koffers
Ik mocht één van hun leuke tassen als uitkiezen om te reviewen.
Een haast onmogelijke opdracht om uit al die leuke tassen, clutches en accessoires iets te selecteren.
Bovenaan mijn verlanglijstje staat al eventjes een rugzak.
Ik sleur al een jaar een veel te kleine, rommelige rugzak mee.
En nu kon ik er een mooi exemplaar uitkiezen.
Ik koos voor een hele mooie rugzak van Timberland.
Nog geen twee dagen na de bestelling werd het pakketje geleverd.
Een degelijk en tegelijk heel mooi exemplaar.
Eindelijk gedaan met de rommel dankzij de vele vakjes en zijvakjes.

En geen natte agenda of smartphone meer want hij is waterdicht.
Ook een tablet of laptop kan zonder problemen mee in de daarvoor bestemde vakken.
Het grootste pluspunt: de kleur gaat heel mooi met mijn knalrode én mijn groene jas.


Je leest het al.
Ik liep op wolkjes.
Even een cadeautje, alleen voor mij.
Want mama's verdienen toch ook af en toe eens een cadeau.

Reacties