Even rust...

Ik heb soms het gevoel dat alles voorbij raast.
Dat het leven voorbij gaat aan een sneltempo en dat ik er niet echt van geniet.
De kindjes, het werk, afspreken met vrienden, feestjes, uitstapjes, het huishouden,...
Ik kan dit tempo enkele weken, maanden volhouden maar dan is het soms even genoeg.

Pyjama-dag
Ik kan dan het meeste genieten van een pyjama-dag.
Dan lopen mijn kerels en ik de hele dag in pyjama.
Niets moet die dag en we plannen ook niets.
We nemen heel even de telefoon niet op en beantwoorden geen e-mailtjes.
Ook de deur blijft op slot.
Even enkel en alleen ons gezin.
Daar kan ik zo van genieten.
Net zoals mijn kleine kerels.
Want af en toe een rust nemen, relaxen,... kan zo'n deugd doen.

Relax
Wat doen we dan?
Koekjes bakken of pizza eten.
Lekker onder een deken kruipen met z'n allen en naar een leuke tekenfilm kijken.
Ik haak even of knutsel wat met grote broer.
Of samen in boekjes lezen...
Ook grote broer heeft het soms even nodig.
Eens geen uitstapjes of veel bezoek.
Hij is een bezig kereltje maar ook hij heeft soms eens nood aan rust.
Hij kan op zo'n dagen echt even rustig spelen of puzzelen.
Dan kruipt hij in zijn hangstoel met een boek en kan hij echt genieten.
Leve pyjamadag! Een dag waarop niets moet en alles even rustig is.


Ook nood aan een rustig momentje?
Ik mag, in samenwerking met Tropilex, een hangstoel wegschenken aan mijn lezers!
Tropilex maakt duurzame hangmatten van 65% polyester en 35% katoen. Even zacht als 100% katoenen stof, maar minder belastend voor het mileu doordat katoen bewerkt moet worden met pesticiden.

Wat moet je doen om kans te maken?
Vertel ons hoe jouw ideale relaxmomentje eruit ziet.
En wie weet win je wel een leuke hangstoel zoals Jonah.
Wil je graag je kansen vergroten? Volg me dan ook op Instagram en FB en reageer daar op het bericht.
Op 6 december maken we de gelukkige bekend.
Hou dus zeker de blog in de gaten!





Reacties

  1. Mijn ideale relaxmoment is gezellig met een goed boek in de zetel, kachel snort gezellig, poes op de schouw, hond aan mijn voeten... dekentje, kussentje, koffietje, koekje ... celine dion op de achtergrond... zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de zoon op mijn schoot in slaap gevallen is en vredig ligt te dromen... Dan voelt de mama zich even niet schuldig dat ze in de zetel blijft zitten en niet verder opruimt, want de zoon kan er alleen maar deugd van hebben om zo te blijven liggen (en zo geniet mama stiekem ook :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaak kruip ik even bij mijn vriend in de veel te krappe bureaustoel en houden we elkaar even vast. Gewoon even samen zijn, niets zeggen en genieten van de groeiende buik. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel mooi An-Sofie! Proficiat en geniet van ieder moment met z'n twee/drie ;-)!

      Verwijderen
  4. Mijn ideale relaxmoment is gewoon met een breiwerkje en mooie muziek in een zetel zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annelies De Pauw5 december 2016 om 23:22

    Mooie post en zo waar!!! Het leven vliegt in sneltempo voorbij! Even stilstaan en bewust genieten is zo belangrijk! Iets waar de patiënten in mijn job mij regelmatig aan herinneren.
    Een dagje niksen mag, is zelfs nodig om er daarna weer tegenaan te kunnen.
    Mijn ideaal relaxmomentje is dus een rustgevend muziekje op, oogjes dicht en even wegdromen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reactie