Retrohoedje

Een jarige mama vraagt om een zelfgemaakt cadeautje: een juwelensetje en retro zonnehoedje!

Het patroon haalde ik uit 'Het nieuwe handwerkboek'  van M&P boeken. Alleen is het nieuwe handwerkboek niet meer zo nieuw. Het boek dateert van 1982 en staat vol heerlijke ouderwetse patronen.

De patronen zijn makkelijk leesbaar en je kan er patronen van babydekens tot een gehaakte bikini in vinden. Het hoedje dat ik haakte bestaat uit allemaal vasten. Enkel goed tellen en wat tijd en je hebt een mooi hoedje. De bloem haakte ik er zelf bij. Ik vond het patroon op Pinterest. Je kan het patroon ook vinden op http://renatehakenenzo.blogspot.nl/2014/02/patroon-voor-bloemetje.html?m=1

Het hoedje werd gehaakt met mooie wol uit Veritas. Ondertussen blijft mijn collectie wol groeien: Zeeman, Wibra en Veritas blijven voorlopig mijn favoriete winkels. Ik bestelde voor het eerst ook wol online bij Wolplein! Samen met enkele haakpennen met handige grip, die haken net iets vlotter. 
Ik kan al niet wachten om aan het volgende projectje te beginnen. Tips en patronen steeds welkom!



Reacties