Induffelen

Niets vervelender dan een dekentje dat tussen de modderige wielen van je buggy draait.
Iedere keer opnieuw moet ik het dekentje van mijn zoontje wassen na een herfstwandeling in het bos of aan het donkmeer.


In het nieuwe haakboek van Ponnekeblom staat de oplossing. Een dekentje met mouwen!
Ik ging snel aan de slag met dikke wol (dikte draad: 10) in twee verschillende kleuren.
Het resultaat is fantastisch, geen modderige dekens meer maar een knus ingeduffeld zoontje dat geniet van het wriemelen met het deken



Ik heb het patroon wel lichtjes aangepast. Zo liet ik de mouwen weg omdat dit net iets makkelijker is met een dikke jas. Ik haakte het deken ook in twee kleuren en met een randje, gewoon omdat ik hou van randjes!

Aan de blikken die we onderweg kregen te oordelen, een zeer geslaagd projectje.

Reacties